Potatis.

Jag städade lite i mina köksskåp idag. Längst in i lök- och potatisskåpet fann jag en stor kluns som antagligen har legat där sedan i somras.

Min mamma har alltid hävdat att potatis håller hur länge som helst. Och jag brukar normalt inte vara så kinkig med utgångna datum eller halvätbara saker. Det har hänt att jag har hällt i mig ett glas mjölk vars bäst före datum passerats tre veckor tidigare, eller ätit exempelvis jordnötter och choklad som legat i skåpet ett antal månader för länge och är täckta av något grått oidentifierbart lager.

Men den här gången känner jag mig faktiskt inte så sugen. Den är ganska mjuk och känns liksom svampig, och även om jag vet att det inte något fel på potatisar som har grott så är det här bara lite för mycket. Nog för att jag är student och har ont om pengar och nog för att jag denna månad är extra fattig, men nej. Jag tänker inte äta den.

Mamma, ska jag skicka upp den till dig?




Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag tycker du ska ha den i fönstret, som en växt liksom. Du akn ha den lite som ett husdjur!

2009-01-18 @ 20:16:51
URL: http://www.gunsjo.blogg.se.
Postat av: Anonym

Alltså jag måste säga att den faktiskt inte ser så äcklig ut. Om det inte vore för svampigheten skulle jag ätit den lätt! =) PK

2009-01-18 @ 21:03:15
Postat av: mormor

Den har grott präktigt. Stoppa ner den i litet jord kanske du får färskpotatis om några månader. Jag försöker komma ner i mars. Får jag bo hos dig och bidra till hyran i stället för att betala något hotell? Kram mormor

2009-01-19 @ 11:42:28
Postat av: Linge

Jag tycker att du skulle sålt den som konst!

2009-07-08 @ 09:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0