Stål-mormor.

Idag mådde jag mycket bättre. Lite seg på morgonen kanske, men det berodde nog mer på dåliga sömnvanor än på förkylning. En stor kopp kaffe gjorde susen.

Det är verkligen toppen att vara här. Så tyst och lugnt och avkopplande. Äntligen tid åt att fortsätta läsa den där boken jag började på för evigheter, och fylla i årets viktiga händelser i min kalender med hjälp av massa färgpennor. Var sak får sin tid.

Alldeles förslappade är vi dock inte, lite tid har vi även lagt på mer rörelsekrävande aktiviteter. 

Min mormor är en riktig stål-mormor. Hon älskar visserligen att sticka, gärna med katten i knät, och bakar världens godaste kanelbullar i vedspisen. Men hon är samtidigt en sån där som verkligen hänger med i utvecklingen och är mycket piggare än många som är betydligt yngre. Hon skaffade dator och mobiltelefon långt före mig, arbetar nästan mer nu än före pensionsålder, åkte utomlands sex gånger förra året, har besökt mängder av platser världen över, och förlorade nyligen körkoret på grund av fortkörning.

Idag undrade hon om vi inte skulle åka och bowla, vilket jag tyckte var en mycket bra idé. Tre omgångar blev det och även om jag vann tillslut var det verkligen ingen promenadseger!

Vi hann även med en mysig fika på det gamla caféet i stan. Semlor är gott!

Nu ska jag sova och krya på mig ännu mer och vakna pigg, utvilad och frisk imorgon. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Linn

Å, kul med bowling! Låter som du kommer komma tillbaka hit utvilad o i bra skick. =) Ses. PK

2009-01-16 @ 08:36:14
Postat av: Jerry

Mormor verkar vara en riktig pantertant ju! :D

2009-01-16 @ 16:19:02
Postat av: Josefin

Självklart!



Jag spelade bowling för några dar sen. eller det kanske jag sa? Jo det gjorde jag ju... men gud vad bra jag blivit. vi får ta en match ngn dag;)

2009-01-16 @ 16:26:54
URL: http://www.jossefinast.com
Postat av: mormor

Tack så väldigt mycket. Det var verkligen en fin recension. Jag är glad att du kom. Vi hade verkligen trevligt! Kram.Mormor

2009-01-16 @ 18:19:00
Postat av: Jess

Haha, så himla tuff mormor du har :)



Puss

2009-01-16 @ 18:32:22
URL: http://lillkajsaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0