Nattstudier och planer.

Det är strax efter midnatt och jag borde väl egentligen sova, men imorgon är det tenta och jag behöver några timmar till med intensivt plugg. Jag tvivlar dessutom starkt på att jag skulle kunna somna i vilket fall. En trippel kaffe latte intogs för några timmar sedan så att koncentrationen skulle vara på topp, och koffeinkicken den gav lär inte lägga sig än på ett tag.

Svårt att säga hur det kommer det gå, ena stunden är jag säker på att det kommer i vägen, i nästa fastnar jag på en uppgift och självförtroendet faller till botten. Och så detta med att man aldrig kan sätta punkt. Att man aldrig blir fullärd, alltid kan lära sig mer, repetera igen och igen. En ångest mätbar med denna får man verkligen leta efter.

Å andra sidan finns det inte mycket som slår känslan att komma ut ur tentasalen, veta att man gjort bra ifrån sig och komma hem och vara alldeles, fullkomligt ledig och avslappnad. Om tolv timmar så!

Tillbaka i Lund ja. Det blev så mycket bättre än vad jag trodde. Människorna här är härliga, jag har saknat min lägenhet med dess tillhörigheter, och i fredags var jag ute och dansade för första gången på evigheter. Helt underbar kväll, trots att ingenting utmärkande egentligen hände. Vi lyssnade på grym musik och alla var på toppenhumör, mycket mer än så krävs det inte för att kvällen ska vara gjord.

Och så har jag bestämt mig. På ett eller annat sätt får det ordna sig, men det måste bli så. Jag hoppas innerligt att det jag och Linn diskuterat de senaste dagarna kommer att bli av (you know siz!), det skulle förenkla allting avsevärt. Om inte finns det som sagt andra alternativ. I slutändan blir det nog bra!

Nu tillbaka till programmeringen. Rätt kul ämne faktiskt, åtminstone om man jämför med de vi läst tidigare. Håll tummarna för mig imorgon!



Kommentarer
Postat av: Linn

Haha. Smart. Sätta in en fin bild på oss för att få mig på bra humör.=) Det lyckades iaf, och vi får fortsätta diskutera våra framitdsplaner... Massa massa lycka till på tentan nu siz! PK

2009-01-13 @ 08:52:55
Postat av: Jess

Lycka till på tentan Felle!

Puss

2009-01-13 @ 09:40:07
URL: http://lillkajsaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0