Flyt, förkylning och fridfullhet.

Tentan gick bra!! Det är väl sånt här man egentligen inte ska säga, men det kändes åtminstone jävligt bra! För en gångs skull hade jag ett himla flyt och uppgifterna som denna tenta bestod av var nästan identiska med just de uppgifter jag valt att lära mig. Sånt är nice!

Mindre nice är den rejäla förkylning jag nu dragit på mig. Vi skulle fira igår, jag och Micke och gänget. På eftermiddagen började jag känna mig hängig och funderade på att skippa alla planer och stanna hemma, men vad tusan. Efter en tenta skall det firas, så är det bara! Vi beställde pizza med hemkörning, drack öl, spelade tv-spel och drog oss sedan ner till bastun. Väl där höll jag dock ideligen på att somna och beslutade mig för att det var lika bra att åka hem. Trevlig kväll, trots omständigheterna!

Idag mådde jag inte speciellt mycket bättre, snarare tvärtom. Gick upp hyfsat ändå för att ta tåget till Hallsberg och hälsa på min kära mormor som bor mitt i de närkiska skogarna. Sov hela tågresan och det tog emot att behöva vakna till och kliva av när vi var framme. Men nu är jag här, och det var värt det. Lugnet som finns här är oslagbart. Jag har tillbringat kvällen framför en brasa, med lite choklad och en spinnande katt i famnen.

Nej, det gör inte så mycket att jag inte är på topp för tillfället. Det hade inte varit kul att tentaplugga i det här tillståndet, och jag är hellre sjuk nu än nästa vecka då nya kurser börjar. För ovanlighetens skull har jag tajmat in det rätt bra.

Och kanske kommer nästa steg i den stora planen att tas i helgen. Jag hoppas hoppas hoppas!

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja det måste jag säga att du tajmat bra, låter inte helt fel att sitta i mormors soffa o göra ingenting när man är förkyld! Jag räknar med att det antagligen inte blir nån träning denna vecka. VI får komma med stormsteg nästa vecka istället! PK

2009-01-15 @ 08:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0