Nyårsafton.

Många tycker att denna dag är högst överskattad och sällan eller aldrig lever upp till förväntningarna. Jag anser att det blir precis vad man gör det till. Man måste inte nödvändigtvis ställa till med världens fest, planera i veckor eller månader samt lägga ut en mindre förmögenhet på och leta sig fördärvad efter den perfekta nyårsklänningen. En lagom fin middag med de närmaste vännerna räcker, lite bubbel, ett glatt humör, inga höga krav och framför allt; ingen stress!

Jag hade en toppenkväll! Som jag tidigare skrivit var det planer på en lugn tillställning hos Martin Linge. Blev hämtad av Oscar och anlände till Berga strax före fyra. Vi lagade mat och folk droppade in allteftersom. Efter någon timme intogs första cidern och ytterligare lite senare blev det fördrink och middag. Maten var excellent och sällskapet likaså.

För att undvika föregående års misstag att äta så mycket att man bara blir trött och seg, bestämde vi oss för att vänta med efterrätten. Dumt beslut kanske, i alla fall för den som var sugen på päron. Härifrån gick det nämligen utför och det var naturligtvis ingen som längre var tillräckligt nykter för att kunna ordna med någon dessert.

Lekar och sällskapsspel blev det, mycket mousserade vin, mer folk som kom och bra drag i källaren. Vid tolvslaget drog vi oss upp på kullen en bit från huset, beundrade fyverkerier och skålade i 230-kronors champagne jag inte har en aning om hur den smakade.

Festen fortsatte och även om minnet sviker mig en aning vill jag påstå att det var en mycket trevlig kväll och natt. Allt annat än lugn visserligen, men är det någon kväll på året man faktiskt får dricka sig redlöst berusad är det nog ändå denna!

















Kommentarer
Postat av: Rebecca

Sorry att jag ännu inte hållit löftet om att du skulle få ta del av bilderna jag tog men jag har tappat bort min usbkabel! Hmm men naturligtvis så fort jag har hittat den igen i all röra efter flytten ska jag fixa det på momangen.

2009-01-10 @ 17:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0