Mellandagar.

Jag vet inte hur jag lyckades, men såhär efteråt kan jag nästan inte komma på någonting jag faktiskt gjorde under dessa dagar, och ändå var jag upptagen i stort sett varenda sekund.

Jobbade gjorde jag visserligen en del. Tror jag fick ihop sex pass tillslut, visserligen var några av dem väldigt korta, men lite pengar ska man ha tjänat ihop ändå. Kul var det dessutom, att få göra någonting omväxlande, som inte har med räknande och stillasittande att göra. Och så fick jag många timmar med Jess och Freddan. Underbara människor, de höjer verkligen stämningen på det stället!

Annars ägnade jag mycket tid åt att hålla mig borta från affärer och mellandagsrea. Dels för att min ekonomi inte direkt ser ljus ut, men även för att jag aldrig riktigt gillat det där med rea. Jag klarar inte av trängseln, hetsen och köerna och även om om man står ut med dem tycker jag det är väldigt sällan man ens lycka något som är i närheten av ens egen storlek. Dessutom förstår jag mig verkligen inte på de människor som tycker att de sparar (eller i värsta fall "tjänar") pengar på att köpa prylar på rea, mestadels skräpsaker som aldrig skulle fått följa med hem annars men bara för att de nu säljs till ett lägre pris plötsligt förvandlats till fynd. Nej, inte en affär besöktes under denna period!

Jag passade på att träffa vänner istället. De där som man bara ser en gång i halvåret. Hälsade på hos Sandra, fikade med gänget på stan, hade pokerkväll med grabbarna samt kusinen, åkte med sistnämnda till Cloetta Center och såg LHC köra över Skellefteå AIK, spelade GHwt med Jerry o co och ägnade många timmar (bland annat juldagskvällen) åt att gå igenom gamla minnen med Erik.

Riktigt fina dagar. De tog slut alldeles för fort!

(Bild tagen i Alanya -06)

Kommentarer
Postat av: Linn

Vet inte om det där med rean var en liten pik till mig men.... jag tycker nog fortfarande att det är ganska roligt att tjäna pengar på att handla billigare, bara man köper saker som man behöver så! PK

2009-01-08 @ 09:00:39
Postat av: Erik

Vem behöver en dyr biljett till Platå på juldagen (som ändå inte fungerar) när man kan drömma tillbaka till friare tider över en flaska vin :)

2009-01-08 @ 12:26:23
Postat av: Jess

Riktigt kul att ha dig hemma några dagar :)

Fin din blogg har blivit!

Ha det fint nere i lund.

Puss!

2009-01-08 @ 19:45:32
URL: http://lillkajsaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0