Underbara veckor!

Hej bloggen!

Oj vad jag har varit dålig på att uppdatera. Så går det när man har varit uppdragsphadder. Och festat mer än man borde. Och ansträngt mig för att hänga med i skolan. Och försökt vara social och umgås med de man ska. Och varit sjuk, med feber som har kommit och gått och kommit igen.

En liten snabbresumé får vi nog ta. Var var jag senast? Vinbrännbollen. Uj ja. Härlig kväll! Den var nog efter den jag blev sjuk. Vilade upp mig genom att åka hem till linkan och träffa familjen, allihopa för en gångs skull. Umgicks en massa, åkte och bowlade och hade chicago-turnering och sedan en nice kräftskiva med många kräftor och ännu fler sånger.

Kom tillbaka till Lund, redo för nya tag, och kände mig nästan frisk. Skolan började på riktigt. Laborationer och övningar och sega föreläsningar. Och så var det dags för togafest. Jag var med i jobbteamet det här gången. Tänkte att det kanske skulle bli lite lugnare då, inte riktigt lika vilt som förra året. Jag hade ganska fel.


Vi var vikingar!


Hårda vikingar


Ganska mycket vin fanns det! Ganska jobbigt att öppna alla flaskor...


Lotta var söt

Sedan kom festen igång ordentligt och jag har inga fler bilder som är tillräckligt fina för att kunna visas här. Kul var det! Vilt var det. Galet var det. Men dagen efter var inte ritkigt lika vild. Man blir ganska trött när man har förfestat på rödvin, festat på rödvin, och efterfestat på rödvin.

Det var togan ja. Resten av veckan var det verkstan som gällde. Vi byggde (de byggde) varje eftermiddag och kväll. Jag och Brange var moraliskt stöd. Och jag fotade. Och hjälpte till lite också. Lådbilen blev i alla fall riktigt jäkla snygg!


Grabbarna gjorde ett grymt bra jobb!

Och så var det äntligen lördag. Big day. Avslutning på hela nollningen. Tävlingar och fest hela dagen i Lundagård och Gasque (finsittning) på kvällen.

Jag vaknade upp med feber, såklart. Efter en ipren och en cider kände jag mig dock mycket piggare och kunde ändå delta i festligheterna. Vi cyklade ner M-cykeln till stan och jäklar vilket drag det var! Ingen kan ha missat när maskinarna intog parken.


Den är nice!

 
Gustav och jag trampar på slappar.

Mingel, öl och diverse tävlingar i parken. M vann hinderbanan och tillslut även lådbilsracet (det blev omstart i finalen efter att någon idiot till V-are kastat sig över vår F1-bil och hindrat dess framfart), precis som väntat!

Festligheterna var klara vid två-tre på eftermiddagen och då var det bara att åka hem och slänga sig in i duschen. Fixade iordning mig och gick över till Josse på förfest. En vinare senare gick vi ner till skolan och Gasquesalen i kårhuset.


Jag och Josse med fördrink.

Och det blev en alldeles underbar kväll!  Maten var hyfsad men vi kände gossarna som serverade och fick så mycket vin att vi inte riktigt brydde oss om vad vi åt. Sång och prisutdelningar var det och sedan plockades borden undan så att dansgolvet kunde intas. Där stannade jag sedan resten av kvällen. Dans, dans och åter dans. Awesome!

Igår var jag trött, sliten, halvsjuk, bakfull men glad. Sov halva dagen och ägnade resten åt vågrörelselära. Det går att kombinera skola och fest. Bara man vill så!

Dags att ta i sig själv. Har massor att fixa som man bara skjutit åt sidan de senaste veckorna. Städa borde jag göra också, om jag minns hur man gör. Vi hörs!

Puss Felle

P.S. Hörru, Rosa Pantern, släng dig i väggen! Vi går maskin för att vi inte kom in på I, klart vi måste trösta oss med massa alkohol? ;)

Kommentarer
Postat av: Jessy

Häääärligt!! Gå inte och bli alko bara..:P

Du är så himla söt Felle, bara så du veet..:) Blivit ännu blondare på sistonde?



Puss

2008-09-15 @ 20:25:52
URL: http://lillakajsaquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0