Måndag 29 september.

God morgon!

Jag tror jag har sovit lite för länge. Men jag går bara i skolan mellan ett och tre idag, så det gör ingenting. Man måste sova ut ibland också.

Lördagen blev himla bra till slut. Vi (som i jag, johan, Lotta & Martin) bestämde oss för att vi skulle käka middag hemma hos oss före jobbandet, så jag var tvungen att lägga ner pluggandet och åka hem och städa istället. Det gick mycket bättre, blev skinande rent!

Maten blev supergod (vilket den oftast blir när kockhitler Martin får ha ett finger med i köket); bestod av grillade fetaostjärpar, basmatiris, lyxbearnaisesås och kokt broccoli. Perfekt uppladdning!

Väl på plats i AF-borgen där novischfesten skulle hållas blev vi först lite besvikna. Ett väldigt rörigt jobbschema visade att vi knappt skulle få se varandra under kvällen (man roterade mellan stationerna llilla baren, stora baren, insläppet och disken). Detta löste sig dock ganska naturligt, schemat var omöjligt att hålla. Jag stod i baren i fem timmar istället.

Åh, det var kul. Jag var ganska nervös innan, befarade att vi skulle sälja massa krångliga drinkar innehållandes sprit jag aldrig hört namnet på förut, men icke. Jobbet gick som en dans och de enkla drinkarna (i stil med Vodka redbull och GT) lärde man sig direkt. Pratade med en himla massa trevliga människor under kvällen, både sådana jag kände innan och nya bekantskaper. En hel del dricks och komplimanger lyckades man charma till sig också. Ja, att vara bartender på studentfester är verkligen ritkigt, riktigt kul.

Att städa efteråt var däremot mindre kul. Festen var slut klockan tre, jag var i säng två timmar senare. Ganska trött.

Och igår gick jag upp vid elva för att hinna sticka till gymmet medan det ännu var folktomt. Jag och siz körde ett rejält pass och även om jag var lite seg kändes det väldigt bra.

Fyra träningspass den här veckan, det är gejer det. Nu gäller det bara att hålla i, och följa mitt perfekt upplagda program.

Mån  Löpning  (5-10 km)
Ons  Boxpass  (55 min)
Fre   Box intensiv (55 min) <-- dödens pass
Sön
  Gym (60 min + )

Nu är det dags för en stor frukost med DN till. (Vi testar den gratis i en månad). Hörs!

Puss Felle

Kommentarer
Postat av: Linn

Träningsvärk idag då? Jag känner endel i armarna iaf, precis sådär lagom mkt.=) Har tyvärr insett att jag har alldeled för sjukt mkt att göra denna vecka, både på labbet och utöver så jag tror inte jag kommer kunna greja box-passet på fredag. Men laddar rejält inför onsdag iaf! PK

2008-09-29 @ 20:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0