Helgen och nu.

Ciao! Härlig dag idag! Hade en lektion i skolan (Tillämpad vågrörelselära) mellan tio och tolv och sedan haft en lugn och ledig eftermiddag. Utsövd och utvilad. Dags att berätta lite om helgen!

I lördags morse hämtade Erik (den snälle) upp oss tidigt och körde oss till Sturup. Riktigt soft att flyga till Stockholm, gick hur fort som helst, och på Arlanda blev vi hämtade av mamma och pappa. Åkte ut till Ingarö i skärgården där mammas kusin har sin lyxvilla. Sjukt stort hus med två vardagsum, gym, bastu, biljardbord, åtminstone fyra plattskärms-TV och helt nyrenoverat kök och badrum. Även tomten var riktigt stor, terassen superfin, tennisbanan låg fint och de två egna bryggorna var också helt okej.

Vi drack champagne och åt buffé, minglade, drack mer vin, åt mer mat, spelade biljard och lärde känna den del av släkten som vi aldrig träffat förr. Riktigt trevligt



Jag, min kusin Sara, morfar och mamma


Sara och jag med hunden Puck - sjukt söt!


Sara och Alexander (min syssling) som tydligen är hockeyproffs

Mätta och lätt berusade var det sedan dags att åka vidare. Jag och storasiz fick skjuts in till centrum där vi tog oss till störresiz (Julias) lägenhet på Norrmalm. Bytte om, fräschade till oss lite och sedan iväg igen. Tunnelbana till Solna och hem till störresiz pojkväns kompis. Träffade en massa härligt folk, käkade avgod pastasallad och drack Felicia-drinkar.


Heta systrar


Linn och Anders (Julias pojkvän) agerade stenhårda dörrvakter


Wooho


Linn, Bille, en himla trevlig brud och Robin (asskön kille!)


Anders in acttion

En lång, fräsch, kul, lite galen förfest var det och någongång efter midnatt tog vi tunnelbanan in till city. Första anhalten var Berns i Kungsträdgården. Robin som kände dörrvakten fixade in oss direkt och sedan var det drinkar som gällde!


Mmm, gott


Me and Anders


Bille och Linn

Efter Berns (som var riktigt schysst!) blev det ett besök på Spy Bar. Kul att ha varit där, men en liten besvikelse. Folket som hängde där var inte alls lika häftiga som vi!

Krogen stängde fyra och sedan blev det naturligtvis kebab. Satt kvar och snackade ett tag och framåt fem var vi tillbaka i Julias lägenhet. Vi sov (sov?) skavfötterns på soffan och det var lite trångt men underbart att få vila fötterna!

Tåg hem igår, varmt med en trasig luftkonditionering, men vi kom fram i tid och jag fick skjuts från stationen. Hann knappt duscha innan Erik, Robin och Robin klampade in och vi började laga mat. Nollorna droppade in lite senare och tillslut var vi arton pers som lyckades trycka in oss vid bordet. Phöset kom förbi en sväng och sjöng lite och stämningen var hög trots att många var sega och valde alkoholfritt till tacon.

Helt klart en toppenhelg, även om man har lite dåligt samvete efter allt man har blivit bjuden på. Stockholm duger absolut som partystad!

Nu har jag inte tid att sitta här längre, måste slänga i mig i en macka innan jag ska ner till maskin igen. Vi har fått nya grupper att ta hand om, jag är med i lådbilsgruppen. Blir intressant att se hur det går! Later!

Puss Felle

Kommentarer
Postat av: Linn

Nice helg... håller med om att Sthlm helt klart duger...=) (ibland undrar man varför man bor i Lund?). Ha det kul med nollning o vågrörelselära! PK

2008-09-02 @ 09:01:45
Postat av: Li

2008-09-03 @ 09:27:10
Postat av: Linn

Kolla en gång till på den där danskursen jag prata om i Malmö, det finns platser kvar o den börjar nästa vecka, tors 20-21.15. Du får höra med grabben. Ses i helgen om inte förr! PK

2008-09-03 @ 09:29:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0