Lyx-helg.

Ciao!

Nu när nollningen är över har man tid att ägna sig åt annat på helgerna. Jag passade på att bjuda Johan (försenad födelsedagspresent) på en lyxig mini-weekend.

Tog bussen till Malmö mitt på lördagen och började med att käka en sen lunch på Jensen's Böfhus. Deras biffar är verkligen otroliga, helt perfekt tillagade och med världens godaste såser till. Dessutom är det himla billigt - den ultimata restaurangen alltså!

Hann med att kika i några affärer (köpte ett par nya stövlar) innan vi checkade in på vårt rum på Elite Hotel Residens, fräscht ställe med bra läge. Här tillbringade vi någon timme med öl och bastu och slappade sedan framför TV:n på rummet. Var inte speciellt hungriga efter höjdar-lunchen så det blev en sen hamburgare på BK på kvällen och sedan godis och film. Mysigt!


Hotellrummet var helt okej

Igår, söndag, tog vi en rätt lugn morgon och stannade länge vid frukostbuffén på hotellet. Alltid lika gott!

Vid elvatiden bar det av till Köpenhamn där vi klev direkt in på Tivoli. Till vår lycka var det sista öppetdagen för säsongen och de hade därför specialpris; inträde och åkband för hundra danska. Som hittat!


Johan i fritt fall.


Demonen, sjukt rolig grej! Gick riktigt fort och de tre looperna gav en hyfsad känsla i magen!


Sockervadd är ett måste!

Första besöket på tivoli för min del. Där fanns en del roliga åkattraktioner, men stället var ganska litet. Det var dock absolut värt de hundra kronorna vi betalade! Dessutom var vädret perfekt så vi fick en riktigt fin dag!

Passade även på att träffa my darling Emma när vi ändå besökte Köpenhamn. Vi hittade (efter lång tids letande, sjukt dött en söndag i den staden!) ett öppet café där vi pratade bort några timmar. Mycket att ta igen när man inte ses på ett tag! Var verkligen toppen att se henne igen!

Helt klart den bästa helgen på länge!

Ikväll borde jag plugga. Jag överväger även att ge mig ut på en löptur, känns som att man skulle behöva det efter en sån här helg. Vi får se. Soffan är rätt skön den också...

Puss Felle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0