It's only me.

Just nu känner jag bara för att dra täcket över huvudet och ignorera resten av världen för en stund.

Jag vet inte varför, men allt känns plötsigt så meningslöst. Min lägenhet gror igen, disken staplas på hög, och jag själv är sunkig som tusan (raka benen, vad är det?). Vad är det för vits med att städa, diska och fräscha till sig, när det ändå inte är någon som märker det?

Skolan är sjukt tråkig, regnet är tråkigt, mörkret är tråkigt, och jag är tråkigast. Imorgon är det halloweenfest och jag vet inte vad ska klä ut mig till. Förslagen haglar, men inget lockar, och jag överväger att skippa hela kalaset. All styrka och kraft jag kände för några dagar sedan är borta. Nu är jag bara viljelös och grå.

Tur då att vänner finns. Att jag inte tillåts sitta hemma och tycka synd om mig själv. Josse och Linn kommer hit snart, med vin och singstar, och jag tror att vi ska ut.

Besök innebär att jag måste städa och diska. Och kanske hinner jag även en ansiktsmask, hårinpackning och några drag med rakhyveln. Inte för någon annans skull, men för min egen?

Kommentarer
Postat av: Josefin

Helt rätt du... men måste bara rätta dig lite... vaddå tror vi ska ut?? klart som fan att vi ska!

2008-10-30 @ 18:14:25
URL: http://www.jossefinast.com
Postat av: Jessy

vem rakar benen på vintern liksom? inte jaaaag :P

hoppas du får en mysig kväll m vin och singstar!



Puss

2008-10-30 @ 20:10:23
URL: http://lillkajsaqvist.blogg.se/
Postat av: Jerry

Jag håller med Jessy, till viss del, vem fan rakar benen?! :P

Håll ut snart jullov och då blir det Guitar hero world tour och Scrubs!

2008-10-30 @ 21:22:02
Postat av: Anonym

Ja vem har inte en höstdepression? Men på måndag ska vi t IKEA o köpa massa fina grejer o julpynt så man blir lite gladare! Vad händer lördag kväll?

PK

2008-10-31 @ 08:22:34
Postat av: Emma

Jag håller just nu på att tentaplugga om päls. Jag kanske skall komma hem till dig och göra ett studiebesök?

Varför inte forsätta odla och kom som du är till festen, som en naturlig primat? (naken givetvis) DU kommer definitivt göra succé!!

Puss

2008-10-31 @ 09:04:11
URL: http://yemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0