Home sweet home.

Yes, då har man klarat av ytterligare en läsperiod på LTH. En väldigt omtumlande sådan. Men som ändå slutade väldigt bra. Jag tror att jag klarade min tenta. Och jag tror att det är väldigt nyttigt för mig att bo ensam.

Igår slocknade min lampa i badrummet. Jag fick panik. Så typiskt, enda stället i lägenheten där man verkligen behöver ljus! Hade det varit sovrummet istället skulle jag inte ha behövt åtgärda problemet. Där vill man ju ändå ha det mörkt.

I alla fall, jag stod inte ut med ett becksvart badrum och efter en tids funderande lyckades jag lista ut att man kunde skruva på lampan. Bort med den gamla och dit med en ny. Tadaa!

Dessutom städade jag toaletten (för första gången i mitt liv) och upptäckte att man faktiskt kunde lyfta av sitsen. Häftigt.

Men dammsugaren har jag svårt att förstå mig på. Vi är inte riktigt kompisar. Det får vänta ett tag. Man kanske kan skaffa nån typ av husdjur som livnär sig på damm?

Nu har jag övergett min lägenhet för några dagar. Kom till Linköping igår och blev väl omhändertagen av mina päron. Fick en massa god mat, fri tillgång till bilen och ett nytt, tjockt, fluffigt täcke. Mycket mer kan man inte önska sig!

Dags att sticka ut på en lång löprunda, man får passa på när man åker norrut. Här finns det skog!

Puss
Felle

Kommentarer
Postat av: Emma

Vad är det jag hör? Försöker du ta min roll som första lampexpert???



(ps. djuren kallas dammråttor....) puss

2008-10-25 @ 17:57:08
URL: http://yemma.blogg.se/
Postat av: Jerry

Nåt mer kan man väl önska sig? ;)

2008-10-26 @ 17:35:14
Postat av: Alina

Godkväll! kikar in:)

2008-10-26 @ 17:39:01
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Linn

Nej jag gilla inte heller din dammsugare... du får prova att prata snällt med honom eller nåt.PK

2008-10-27 @ 18:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0