Life is not fair.

Ni vet det där med karma, att människor får vad de förtjänar och att det alltid jämnar ut sig i slutändan? Som när Danny snor sin bäste väns brud och därför dör i kriget, medan Rafe som faktiskt förlåter honom överlever och blir jättelycklig? (Ja, jag såg Pearl Harbour igår).

Det funkar inte för mig. Jag förtjänar inte det där här.


Nästa vecka är det läsvecka tre. Läsvecka tre kommer antagligen att bli en av de jobbigaste veckorna i världshistorien. Förutom alla vanliga lektioner har vi inlämningsuppgift, dugga, två laborationer och ett projektarbete som ska fixas. En vecka som man har gått och fasat för ändå sedan man hörde talas om den. Nu är den här. Och naturligtvis är det då jag lyckas drar på sig en rejäl förkylning.

Det är verkligen inte rättvist. Jag har kurerat mig på alla tänkbara sätt. Det var fest torsdag, fredag, lördag och jag skippade alla tre. Har proppat i mig c-vitaminer, ipren och halstabletter, ätit vitlök och tagit vodka-shots och druckit mycket vatten och sovit och så vidare. Till absolut ingen nytta.

I fredags var det förfest här. Vi skulle ha schlagerkväll med mat och drinkar och singstar, planerad och upptaggad sedan veckor tillbaka. Dock var min hals så förstörd att drinkar inte var speciellt lockande, och inte en ton kunde sjungas. Inte rättvist.

Bio i onsdags, Quantum of solace förstås. James Bond. Jag älskar James Bond. Jag har sett fram emot den filmen i evigheter. Var fylld av barnslig spänning och iver när vi entrade biosalongen. Vad händer? Jag hamnar bakom jordens längsta människa, ungefär. Får sträcka och vrida på mig under hela filmen för att kunna se ordentligt. Nacksmärtor och svordomar, det är vad jag minns av det besöket. Verkligen inte rättvist!

Jag är ensam, fattig och sjuk. Om det nu finns något som heter rättvisa, så är det dags att utjämna balansen nu. Låt mig vinna en miljon eller bli uppraggad av Jude Law. Eller okej, jag kan vara generös, hundra tusen och en resa till Karibien räcker?


Kommentarer
Postat av: Linn

ta med mig till Karibien då tack! Helt sjukt, man börjar ju redan längta t nästa vinter när vi ska på vår sooooolresa. Stå ut. PK

2008-11-09 @ 18:31:19
Postat av: Lotta

Men du har mig, och det är det inte alla som har.

2008-11-10 @ 12:46:42
URL: http://gunsjo.blogg.se/
Postat av: mormor

Nej, rättvist kan ingen påstå att det är men det brukar jämna ut sig i längden. Det blir bättre när man blir sextio sa min pappa en gång när jag var olycklig vid 29. Klen tröst då, men han hade faktiskt rätt. Litet ompyssling i helgen kan vi väl ändå lova dig. Kram Mormor

2008-11-12 @ 19:34:48
Postat av: Kimia

nej gummsan, då har din firefox lite kakor va. prova med explorer så får du se!

2008-11-12 @ 22:41:44
URL: http://kimia.blogg.se/
Postat av: Jerry Perry

Woho! Då kan det ju bara bli bättre! :D

2008-11-13 @ 23:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0