Lägesrapport.

Det är svårt ibland att svara på frågan hur man mår. Det är mycket upp och ner, man vill kanske inte riktigt känna efter och man vet heller inte hur man ska uttrycka sig. För att göra detta lite enklare (för både er och mig) har jag, som en sann civilingenjör, utfört några enkla beräkningar. (Är det någon som vet en mer exakt formel är ni välkomna att säga till).

+ Igår kurerade jag mig genom tre långa vinterpromenader och en bondfilm med chips och cola. Diamonds are forever var mycket bättre än jag mindes den. Jag kunde nästan le åt skämten.
+ Alla människor är inte lika hemska. Jag har några av världens finaste vänner och en helt underbar familj. Tack ni som ringer, stöttar, tröstar, lyssnar, kramar och bryr sig. Det är ni som får mig att orka ta mig framåt.
+ Nya bekantskaper. Nya vänner.   
+ Trots att vi är i Skåne har snön lagt sig och världen är vit. Vackert, mysigt och ett litet ljus i allt det svarta.

- Det går verkligen inte att plugga. Jag kan inte koncentrera mig. Inte koppla bort tankarna från det som hände.
- Idag har jag raderat ungefär tvåhundra sms. Det gör ont.
- GG förlorade sin cupmatch igår och kommer därmed inte att spela något mer i år. Sjukt tråkigt, både att jag spelade fullkomligt uselt och att matcherna, som har varit en av höjdpunkterna varje vecka, nu är över.
- Det är snö ute. Halt som tusan och kallt som satan. Det tar numera dubbelt så lång tid att åka till skolan.
- Märkligt nog blir det mycket tråkigare att se på Bond när man får kommentera och diskutera den med sig själv.
- Svårt att sova, svårt att äta. Svårt att göra så mycket överhuvudtaget, förutom det allra nödvändigaste.

Total summa: + + + + - - - - - -  =  - -

Slutsats
: Att på tre dagar gå från minus oändligheten till minus två måste ju ändå ses som positivt. Jag har överlevt hittills, jag skulle inte vilja påstå att jag mår bra, men åtminstone bättre. Kanske finns det hopp om en framtid ändå, även om den fortfarande inte syns i mörkret.

Kommentarer
Postat av: Jerry

Skönt att fighterfelle har kommit upp till ytan igen :)

Kram!

2008-11-24 @ 18:16:31
Postat av: Linn

Precis syster! Två dagar till och du ligger på plus igen! PK

2008-11-24 @ 19:01:15
Postat av: Anonym

Om man ska förkorta så långt som möjligt, blir inte --=+?

2008-11-24 @ 23:20:00
Postat av: Martin.

2008-11-24 @ 23:21:53
Postat av: Jessy

Fan, ditt humör stämmer med mitt.

Förstår precis hur du har det..

hoppas att du inte gräver ner dig allt för mkt i det som hänt?

Jul blir bra, får vi inte jobba ihop ska vi mysa över en latte eller choklad (för min del :P)



Puss&kram

2008-11-25 @ 22:01:20
URL: http://lillakajsaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0