It's too late.

Helgen har åter varit en riktig berg- och dalbana. Ni som känner mig bra vet att jag alltid blir åksjuk på tivolin. Jag åker ändå, men blir yr, illamående och kan inte äta. Denna gång är inget undantag, även om bergbanan bara är en metafor. Allt det onda sätter sig som en klump i halsen.

Det var så mycket bra till att börja med. Torsdagen var vild fest. Förfest, utgång på ÖGs, dans till stängning, efterfest. Det var kul och kändes bra. För stunden.

Fredagens halloweenfest var sådär. Jag var mumie och mina säkerhetsnålade remsor envisades med att ramla ner gång på gång. Ingen bra outfit alltså, och jag var dessutom rätt seg. Istället för utgång blev det korridoren på Helsingkrona. Och hem hyfsat.

Lördagen var SÅ NICE. Bästa på länge. Sovmorgon. Mys i soffan. Bara vara. Hur bra som helst. Och sedan stack jag och Lotta bort till grabbarna. Bakade pizza och såg på disneyfilmer. Åt ostbågar och jordnötsringar och smågodis och glass och kom tillslut upp i fyra och en halv film. Projektor är bra skit.

Söndagen var....konstig. Och jag tänker för mycket, alldeles för sent.

Varför inser man aldrig hur mycket något betyder, förrän det är borta? Varför tar man så mycket för givet, varför visar man så sällan uppskattning? Varför kan man inte få spola tillbaka, välja om, spela över? (Allt är de där DVDernas fel. Det var så mycket bättre med video).

Varför ger man upp, utan att ens försöka?

Kommentarer
Postat av: Linn

Väntar spänt på att alla uppmuntande kommentarer ska komma så jag också kan läsa dem o bli lite gladare. PK

2008-11-03 @ 16:38:18
Postat av: Jerry

Jag tänker vara lite amerikanskt peppigt tal aktig och använda mig att av ett citat från en film som jag tycker passar.



Why do we fall?

So that we can learn, to pick ourselves up.

2008-11-03 @ 19:35:21
Postat av: Linn

Tack för att du följde med t IKEA! (det var väl inte så farligt?) Hoppas matchen gick bra o ha så kul ikväll! PK

2008-11-05 @ 10:13:09
Postat av: Linn

Dags för en uppdatering nu! Jag tänkte bara höra om du hade lust att gå till Isabelle i helgen o hämta lite grejer t din lägenhet? Hon skulle städa ut sin lägenhet i helgen och hade en micro som funkade (men var lite bränd inuti) som du kunde få och ett skrivbord m stol som du kan få köpa, säkert betydligt billigare än alla som finns på IKEA.... vi kan ju gå o checka om du vill? hör av dig isf för jag måste bestämma tid med Isa! Ses ikväll! PK

2008-11-07 @ 09:21:33
Postat av: Kimia

nee vene men alltså alla får inte kakor i sin firefox..går säkert o fixa på nåt sätt!

2008-11-13 @ 23:43:13
URL: http://kimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0