Sometimes you're just lucky.

Jag gjorde precis någonting mycket intelligent.

Slutade skolan tidigt idag och kände att det var dags att få undan lite av klädbergen på mitt golv. Således tid att tvätta.

Jag gick ner till källaren, låste upp tvättstugan, lade nycklarna på en av tvättmaskinerna, slängde in tvätten, körde igång programmet, tog den tomma korgen och gick ut ur tvättstugan.

I samma sekund som dörren slog igen bakom mig kom jag på det. Nycklarna. På maskinen. Jag kunde se dem genom fönstret i dörren. Så nära, och ändå så oåtkomliga. De låg där och pekade på mig, liksom skrattade åt mig.

Några sekunder passerade och jag kunde inte tänka klart. Lägenheten var låst. Jag kunde inte komma åt mina nycklar. Det var bara några få plusgrader i luften. Lätt panik. Vad gör man?

Man ringder den som har extranyckeln såklart. Som lyckligtvis råkar vara hemma och villig att cykla över med den på direkten (Tack!). Annars hade det blivit att vänta i några antagligen rätt kyliga timmar.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Iiiihihihih jag har gjort samma sak, fast det var med bilen :P iofs rätt lätt att lösa man tar en mejsel bänder på dörren och lirkar upp låspiggen med en ståltråd :)

2008-11-18 @ 22:13:20
Postat av: Josefin

Men du var iaf duktig och tvättade:P

2008-11-18 @ 23:52:36
URL: http://www.jossefinast.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0