Jag vill bli frisk.

Vaknade igår med bara lite feber. Åkte till skolan och pluggade några timmar, därefter hem och tvättade tre maskiner, städade, dammsög, rensade ur kylen, diskade och handlade. Slängde i mig lite käk och stack sedan till VGs för att jobba. Kom hem vid halv fyra och var ganska trött.

Ibland måste man göra saker man inte orkar egentligen. Jag tänker inte låta förkylningen vinna.

Jag vet, jag borde inte ha jobbat, men har man lovat så har man. Och det var riktigt kul. Växlade mellan att ta hand om sjukt tunga väskor i garderoben (vad har folk med sig när de går ut egentligen!?), ta betalt för inträde och ge stämplar, plocka lite disk samt göra drinkar i baren. Det senare var ingen höjdare, alla spritflaskor stod huller om buller och många av dem var slut. Jag körde på Peters taktik och hoppas att ingen märkte något.

Tiden gick i alla fall ruskigt fort, trots att man som jobbare inte får konsumera alkohol. Man kan ha kul med/åt andra saker istället. Folks fyndiga raggförsök till exempel.

¤ Raggreplik 1. Vid ingången:
"Jag ser stämpeln, men var är ditt telefonnummer?"

¤ Reggreplik 2. I baren:
"Hej, jag vill ha en öl och ditt nummer, tack!"

Tråkigt för dem fick ingen av dem napp.

Idag har varit en slappdag. Lite ångest, men jag orkar inte plugga. Min hals, liksom resten av mig, mår inget vidare. Ska sticka bort till Ica och köpa något gott och kurerande, och sedan basta mig frisk på Helsingkrona. Tja.

Kommentarer
Postat av: Linn

Haha.. sjyssta raggningsförsök... man kanske skulle ha varit med o jobbat iaf. Krya på dig nu o kanske vi kan ta en sväng på stan på lördag? PK

2008-05-22 @ 22:37:59
Postat av: Jerry

Jag ser mina kommentarer i din blogg men var är dina? :P

2008-05-24 @ 12:34:14
URL: http://thecubeproject.com
Postat av: Erik

Håll ut någon vecka till så är det sommarlov sen!! Hoppas du kryar på dig inför sista tentan nu så lovar jag att det blir fotboll, folköl, sol och bad för hela slanten!! Kram Erik

2008-05-27 @ 14:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0