Lugn helg.

Jag är nog ganska dålig på att lära mig av mina misstag. Ibland. Som igår till exempel, när större delen av mitt kostintag bestod av kaffe och chokladbollar. Jag fick världens socker-, fett- och koffeinkick och mådde väldigt illa. Idag började jag dagen med kaffe. Sedan drack jag lite mer. Och så blev vi sugna på chokladbollar. Jag borde inte ha ätit, men de såg så goda ut. Hur jag mår nu? Precis som jag förtjänar.

Helgen har varit ganska lugn. Jag har varit lagom duktig och förutom "jag-borde-träna-mer"-ångesten känner jag mig hyfsat tillfreds med mig själv. Inte stolt direkt, men lite lagom nöjd sådär. Och jag kan dessutom dämpa min ångest genom att skylla på alla andra slöa människor som har vägrat att träna med mig de senaste dagarna.

Det finns ju annat att göra också. Man kan
¤ Städa
¤ Dammsuga (till och med ganska noga)
¤ Se på hockey*2
¤ Fika
¤ Se på Southpark
¤ Handla
¤ Laga lördagslyx (potatisgratäng, marinerad nötbiff och pepparsås är SÅ gott)
¤ Dricka vin
¤ Se på Grey's
¤ Sova
¤ Plugga mekanik (i sex timmar!)

Som sagt, lite lagom nöjd. Nästan två veckor kvar till mekaniktenta, men det känns bra att börja redan nu. Har inte orkat lägga ner speciellt mycket energi på det hittills, men det lossnade i alla fall lite idag. Ämnet är inte fullt så tråkigt som jag befarat. Det ska nog gå.

Jag gillar att plugga med mina faddrar. Dels för att de redan har läst mina kurser och fått bra betyg i dem och dels för att de hellre hjälper mig än räknar själva. Men jag saknar klassens tentaplugg lite också. Den där sköna kollektiva ångesten som bara infinner sig då. Den kommer kanske, lite längre fram.

Nu ska jag baka pizza. Behöver ha lite käk i frysen i veckan. Speciellt eftersom det är torsdag på måndag. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Jerry

Torsdag på Måndag? Verkar som att chokladbollar och kaffe sätter sig på veckodagsdelen av hjärnan...

2008-05-18 @ 23:06:22
URL: http://thecubeproject.com
Postat av: Linn

Hej! Box imorrn, middag på onsdag och spelkväll på fredag? Se upp med chokladisarna idag! PK

2008-05-19 @ 08:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0