Intelligent.

Det här var en rolig dag. Lite flum. Men det är varmt och jag är bara ledig.

Vaknade imorse av att telefonen lät. Jag svarade. Sade hallå säkert tre gånger, men det var ingen där. Inte så konstigt, med tanke på att det var alarmet som ringde. Man är alltid så intelligent i nyvaket tillstånd.

Lång och härlig frukost med morgontidning. Blev eld och lågor när jag upptäckte att Sverige skulle spela genrep inför EM. Med hyfsad startelva och på en bra tid. 16:00. Planerade upp dagen så att allt skulle tima. Hann sola drygt tre timmar innan jag packade ihop mina föräldrar i bilen och sa att vi skulle åka hem. När vi åkt en bit kläcker pappa sina fina kommentar:
"Felicia, jag har undrat hela dagen varför du måste vara hemma klockan fyra. Du vet att matchen är imorgon va?" Man är alltid så intelligent på en lördag.

Men jag är inte den som är bitter. Nu hinner jag se ett eller två avsnitt av Grey's innan Hjulsbro kommer hit och hämtar mig. Jag är ganska brun ändå. Det var arton grader i Vättern. Vi ska laga mat ikväll, och om jag får bestämma blir det även några nya drinkar och heta biljardmatcher.

Jag tror jag äntligen har fattat att jag är ledig. Att jag kan åka och bada i varje dag i sådär en och en halv månad. Sticka utomlands när jag vill, utan någon som helst planering. Jag peppar för allt!

Och förhoppningsvis blir det en dejt på måndag. Saknade människor kommer hem och jag är sugen på öl. See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0