Picknick och beach.

Jag har för mycket tid. Stackars mig.

Slutade skolan klockan tio idag. Vi har nu haft vår sista laboration i kursen maskinteknik och så fort jag har gjort färdigt nästa veckoprov har jag tagit ytterligare fem universitetspoäng. Skön kurs! Även logistiken är nu i stort sett klar, jag har fått minst en trea i kursen och det funkar ju. Tre skoldagar kvar på vardera två timmar, därefter två tentor varav den ena är frivillig, och sedan har jag sommarlov. Wihoo.

Helgen var verkligen toppen. Grillning och filmmys på fredagen. Sedan var det den lokala "Johan och Felle"-dagen som började med lyxfrukost bestående av nybakat bröd, amerikanska pannkakor med hallonröra och glass, kaffe latte samt juice. Hade en lugn förmiddag med lite gammalt hederligt backerpackerspel, därefter handlade vi picknickmat på Willys och promenerade till Botan. Mysig eftermiddag med toppenväder. På kvällen blev det ett avsnitt Grey´s (jag har saknat!), middag, vin och film. Perfekt!

Och söndagen var även den kanonbra. Sista varma dagen på ett tag spenderades på Lomma Beach, underbart ställe! Sol och bad och glass. Och volleyboll. Det var otroligt varmt i vattnet för att vara maj, vi stod och bollade minst en halvtimme med vatten upp till midjan. Hit åker vi definitivt fler gånger! (Och jag ska definitivt lira beachvolley i sommar).

Kul info: Mobilnätet i Lomma är riktigt skumt. Erik fick mitt på dagen ett "Välkommen till Danmark"-sms. Haha. Kanske dags att ge tillbaka Skåne till danskarna? :).

Helgen var bra ja, men gårdagen desto sämre. Jag valde mellan att ta sovmorgon och åka till skolan vid ett, eller att gå upp tidigt, åka och gymma och sedan gå på sista (icke-oligatoriska) föreläsningen i maskinteknik. Jag valde (tyvärr) det senare alternativet. Gymmandet gick riktigt dåligt, jag var helt okoncentrerad och kände mig bara stressad. Föreläsningen var intressant i en kvart, sedan höll jag på att somna hela den resterande tiden. Totalt onödig information. Och dagen blev inte direkt bättre. Efter skolan åkte vi till stan och försökte få inspiration, dels till phadderfesten på torsdag där temat är seriefigurer och dels till nollningen där vi ska komma på "den nya OS-grenen". Varken leksaks- eller sportaffärer gav några idéer och jag kan verkligen inte komma på något bra. Totalt bortkastade timmar även där alltså. Var trött och seg när jag kom hem, ingen lust alls att laga mat och det slutade med en sen middag på McDonald´s.

Dålig måndag följs oftast av bra tisdag, detta stämde åtminstone den här veckan. Ambitionsnivån är förvånansvärt hög och motivationen finns där. Nu ska jag fundera ut något att käka till lunch, handla och laga, och sedan blir det mekanikplugg hela eftermiddagen samt uppladdninng inför kvällens box intensiv-pass. (Om min träningspartner nu kommer ihåg att det är box inplanerat ikväll!?) Tjo.

Kommentarer
Postat av: Jerry

Dålig måndag följs ALLTID av dålig tisdag då alla tisdagar är hemska! då har det ju gått en dag på veckan men det är likt förbannat hela veckan kvar! tisdag och skåne kan vi ge danskarna tycker jag!

2008-05-13 @ 22:49:37
Postat av: Linn

Hej! Jodå, kom ihåg boxen. Saknade Jimmy dock, blir nästan sugen på box-passet på fredag, men vi kan ju se hur du mår... Ikväll grejar vi din maskeraddräkt. Jag har vit o svart tråd, och beige/naturvit. Om du vill kan du få middag också. Fast inte för tidigt. PK

2008-05-14 @ 09:14:57
Postat av: Anonym

Hej! Jodå, kom ihåg boxen. Saknade Jimmy dock, blir nästan sugen på box-passet på fredag, men vi kan ju se hur du mår... Ikväll grejar vi din maskeraddräkt. Jag har vit o svart tråd, och beige/naturvit. Om du vill kan du få middag också. Fast inte för tidigt. PK

2008-05-14 @ 09:15:28
Postat av: Anonym

Hej! Jodå, kom ihåg boxen. Saknade Jimmy dock, blir nästan sugen på box-passet på fredag, men vi kan ju se hur du mår... Ikväll grejar vi din maskeraddräkt. Jag har vit o svart tråd, och beige/naturvit. Om du vill kan du få middag också. Fast inte för tidigt. PK

2008-05-14 @ 09:16:12
Postat av: Anonym

Hej! Jodå, kom ihåg boxen. Saknade Jimmy dock, blir nästan sugen på box-passet på fredag, men vi kan ju se hur du mår... Ikväll grejar vi din maskeraddräkt. Jag har vit o svart tråd, och beige/naturvit. Om du vill kan du få middag också. Fast inte för tidigt. PK

2008-05-14 @ 09:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0