Intensivt plugg.

Klockan är strax över 22, det är kvällen före vårens stora tenta, och jag är inte ett dugg nervös. Jag har ingen ångest. Jag mår inte dåligt på något sätt. En oväntad och ovanlig men extremt härlig känsla.

Men så har jag pluggat också. Gjort i stort sett alla tillgängliga extentor. Löst uppgifter i boken. Gått igenom seminarieuppgifter. Det har väl inte direkt gått bra hela tiden, men jag har verkligen gjort mitt bästa.

Det är klart. Man blir aldrig fullärd. Man kan alltid jobba hårdare. Tentaförberedelser blir aldrig riktigt färdiga. Man kan hela tiden göra ett tal till. Men min icke-existerande ångest måste ändå tyda på att jag den här gången har jag gjort tillräckligt. Någonstans måste man sätta punkt.

Jag är nästan helt frisk, om femton timmar har jag sommarlov och imorgon kväll blir det mousserande vin. Precis som en gammal hederlig skolasvlutning. Grillning och fest och därefter hem till Linköping. Awesome.

Jag tycker om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0