ICL.

Jag har alltid trott att mitt synfel är så stort att det är omöjligt att korrigera med kirurgi. Skönt att det inte går, tänkte Felle. Då behöver jag inte fundera på om det skulle vara värt de risker en operation kan innebära, för att kanske få en bättre syn.

Läste precis om implanterbara linser på Aftonbladets websida:

"ICL innebär att tunna linser av kollagen eller silikon placeras permanent i ögat framför den egna linsen. Översynthet, även kallat långsynthet, kan behandlas upp till +21 D med ICL. Pris: Cirka 40 000:-"

Nu blev det knivigare. En operation är alltså möjlig. Det är en riktigt svår avvägning. Jag lider ju inte direkt av mitt synfel, åtminstone inte så länge mina ögon får vara friska. Men oh så skönt att slippa krångla med glasögon och linser, framför allt på resor eller nu på sommaren.

Hmm. Vilken tur att jag inte har 40 000:-. Då slipper jag ju bestämma mig.

Kommentarer
Postat av: Linn

Men är du säker på att det går att korrigera astigmatism också? Hur stor chans är det att operationen lyckas? Håller det livet ut? KP

2008-05-08 @ 11:12:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0