Vinterväder.

Ja, man skulle nästan kunna tro att det var jul. Det har snöat hela dagen och nu ligger ett decimetertjockt vitt lager och lyser upp mörkret. Ganska mysigt, om än lite onödigt. Och det var inte så kul att köra bil. Jag blev nerstänkt av en fartdåre på 70-väg, hela framrutan täcktes av snöslask, men som tur är har jag tillräckligt med vett för att köra långsamt i snöoväder. Man vill ju inte riskera något, det är fyra dagar kvar tills min prövotid går ut och jag kan börja köra lite galnare!

Lov är himmelriket. Så mycket space att gå omkring i, så mycket tid över till nyttiga saker eller bara allmänt slappande. Åter träffa de där som betyder så mycket mer än man själv inser. Fika på chocolat. Äta frukost på chocolat. Hänga. Ha filmkväll. Supa. Snurra runt på platens. Åka till simhallen och ha spa-avdelningen för sig själv med emma (det gör vi om!!).

Något som inte är himmelriket däremot är den nya ikeakatalogen. Ologisk, svår att slå i, ofullständig och missvisande. Inte speciellt mycket hjälp där inte när man ska inreda en hel lägenhet.

Veckans
◊ besvikelse: Platens är heldött på onsdagar
◊ vuxenpoäng: Kolla på soffor och köksbord och gardiner på ikea
◊ stora njutning: Fyllekebab på hakepi. Frågan är bara om den är så god som den smakar eller om kebabställena i skåne är så usla?

Nu ska jag undersöka huset och se vad för onyttigt man kan finna. (Träning och sånt kan man ändå inte hålla med på med när man är ledig, Lika bra att äta gott när man kan). Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0