Felle i vildmarken

Tvådagars-utflykt var toppen. Vi tog bilen via Mjölby och Boxholm till Torpöns camping vid sjön Sommen. Hyrde en fin canadensere och gav oss ut på det klara, lugna vattnet.

Det blev några timmars paddling, lunchpaus i en mysig sluttning på en obestämd ö, ytterligare paddling och därefter hamnade vi på lilla obebodda Trollön där vi spände upp tältet. Fiskade, lagade mat och bara njöt av lugnet. Fram mot kvällen tände vi en brasa och konsumerade mörk choklad och medhavd, väl kyld, öl. Det var lite kyligt i tältet när natten var som mörkast, men inte värre än att man stod ut.

På fredagmorgonen åt Johan sin uppfiskade aborre, stekt i mjukost, till frukost men jag höll mig till gröt och smörgåsar. Vilade lite och gav oss sedan ut på sjön igen. På vägen tillbaka var det motvind och vågor men vi hade ingen stress och nådde Torpön åter på eftermiddagen.
Bortsett från några regnskurar hade vi tur med väder och allt annat. Härliga dagar. Lugna dagar. Det finns nog inget som ger så mycket stillhet och ro som några dagars vildmarksliv.

Var ganska trötta när vi kom tillbaka till Linköping sent igår eftermiddag. Ett skumbad, en flaska vin, en film samt en middag bestående av pepparbiff, hasselbackspotatis, smörkokt sparris och rödvinsås blev en perfekt avslutning på minisemestern.

Idag har vi firat Inger, Johans mamma. Hon fyller år samtidigt som jag men snäll som hon är valde hon att bli uppvaktad några dagar tidigare istället, så att det slipper krocka. En minigolfrunda (det går framåt, jag vann med ett slag!) och champagne med jordgubbar har det blivit hittills, snart väntar en troligtvis mycket god middag.

Imorgon blir det fika med sweeties och middag med syskonen. Ciao!