Ölandstripp.

Eftersom midsommar blev relativt lugn (Ja, jag jämför med föregående år) orkade vi upp rätt tidigt i lördags och bilade med min familj ner till norra Öland. Mamma, pappa, morfar, Linn, jag och Johan såklart.

Så länge jag kan minnas har vi en vecka varje sommar (med några få undantag) hyrt en stuga i en liten by kallad Tingskullen. Så även detta år. Jag tycker om det där med traditioner. Att känna igen sig. Komma tillbaka till en plats där man är uppvuxen och hemmastadd.

Efter några stopp för fika och mathandlande var vi framme vid tretiden på eftermiddagen. Stugan var sig lik bortsett från en liten ubyggnad av verandan.

Vädret var uselt för det mesta men vi hade några riktigt härliga dagar ändå. Åt massa god mat på glasverandan med havsutsikt, löste korsord, spelade sällskapsspel, promenerade längs stranden, hoppade längdhopp i sandgropar, badade i havet (13.5 grader), tittade på sällsynta trollsländor, åt lunch i en väderkvarn, spelade mingolf, fikade mycket, besökta fyren vid Ölands norra udde samt beundrade raukarna i Byerum.

Eftersom väderprognoserna bara utlovade regn och mulet framöver beslöt Johan och jag oss för att åka hem igår kväll, resten av familjen stannar till lördag. Tog en av bilarna och jag körde större delen av vägen. Det gick fint och var kul att köra en längre sträcka för en gångs skull. Skönt att komma hem och ha ett eget tomt hus och tillgång till bil. I veckan ska jag bara njuta.





Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! Låter fint på Öland. Nästa år kanske man skulle vara med lite längre. Och vara frisk när man är där. Nej jag är inte bitter. Tiden går så sjukt långsamt sen en viss person bestämt att han inte kommer ner hit i helgen. Men nu är det sol så jag kanske ska ta en promenad. PK

2008-06-24 @ 18:56:05
Postat av: Jerry

Verkar som en värd resa! Jag antar att man måste vara försiktig med vart bollen hamnar när man spelar mingolf... ja, jag drev med ditt stavfel :P

kram!

2008-06-25 @ 00:26:53
URL: http://thecubeproject.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0