Lazy days.

Det kan man verkligen säga. Så otroligt skönt att bara vara ledig. Det var länge sedan jag njöt så mycket. Jag har inga tider att passa, inga måsten, inga krav, inga begränsningar. Vädret håller i sig. Folk är hemma och lediga och sociala och jag önskar bara att de bodde lite närmare.

Lite har man väl gjort ändå, även om det känns som att man bara latar sig. Jag har fikat, sett klart på andra säsongen av Greys (ja, för andra gången. minst), myst med min grabb, spelat volleyboll, druckit vin hos erik, gått på stan, gjort tårta, bakat bullar, löst korsord, aktat mig för att spendera pengar och så har jag badat föstås. Heldag i ekängen idag. Superskönt. Ska klura lite på betyget, än finns det tid för smicker.

FIck tillbaka 6500 på skatten. Det är lycka det, när man inte förväntar sig något alls. Dessvärre går väl varenda krona åt till hyra, elräkning, försäkring och liknande. Ibland är det hemskt att ha ett eget ställe.

Mycket är slappt och skönt men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig. Det kommer inte att hålla i längden, att bara gå och dra. Jag vet att jag kommer tröttna och jag vet precis vad jag behöver. En ny hobby, Något att brinna för. Men jag kan bara inte komma på vad.

Jag minns hur uppspelt jag var inför fotbolls-VM för sex år sedan. Hade stenkoll på alla länder, kunde rabbla grupper och resultat och såg i stort sett alla matcher. Men tråkigt det än är måste jag acceptera att jag inte är den där fotbollsbruden längre. Passionen är försvunnen. Gnistan släckt. Det är klart att jag ska se Sveriges matcher nu i EM. Det är ett måste. Men det räcker inte. Jag måste hitta något annat att brinna för, en ny passion.

Å andra sidan finns det biljetter till Cypern för 998:-, flyg och boende inkluderat, så i nödfall kan jag tänka mig att sticka iväg. Jag överlever nog.

Kommentarer
Postat av: kimia

du får börja rida :)

2008-06-06 @ 22:43:51
URL: http://kimia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0