Flera dagars firande.

Om lite mindre än en timme blir jag plötsligt ett år äldre. Jag vet, jag är barnslig, men jag känner ändå lite pirr i magen, så där som man gjorde när man var yngre. Jag ligger inte sömnlös natten före födelsedagen längre, lyssnandes efter minsta ljud som kan tyda på uppvaktningsförberedelser, men det är fortfarande lika roligt att slita upp paketen. Det förändras nog aldrig.

Vid första åtanke kan det tyckas vara urtråkigt att fylla år på en måndag, men jag vet bättre. Nu har vi ägnat hela helgen åt att fira med den del av familjen som inte kan närvara imorgon. På så sätt drar man ut på det roliga lite mer. Jag har skålat i champagne och annat mousserande vin, ätit mängder med jordgubbar och fått en fin blomma av numera bortreste Erik. Spelat mer minigolf, ätit två supergoda middagar med ansjovispanerad lax respektive smördegsinbakad fläskfilé samt käkat lunch på vackert belägna kanalkrogen i Berg. Imorgon blir det chill med vännerna. Det lönar sig helt enkelt att fylla år på en vardag,

Spanien vann EM och jag kan bara säga att de var riktigt värdiga vinnare. Jag har hållt på dem i flera mästerskap och är verkligen glad för deras skull. Det var deras år. De var duktiga, hade det absolut jämnaste laget med toppspelare och ville verkligen vinna. Bra drag i finalmatchen. Trots Sveriges flopp var det ett riktigt bra mästerskap. Jag är nöjd.

Nu blir det lite Stieg Larsson på bokband innan det är dags att somna. En tidigt väckning imorgon och en härlig dag som väntar. Lite pirr i magen. Barnslig. Det får man vara.

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja må hon leva, Ja må hon leva, Ja må hon leva uti hundrade år, javisst ska hon leva osv... SUpergrattis on the big day!! Hoppas det känns bra att vara 21! Fått några bra presenter?

PK

2008-06-30 @ 09:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0