Ett försök till.

Då var det midsommar igen, och jag tänker ge denna dag ett försök till. Det borde ju kunna gå att få en trevlig kväll, även om jag inte lyckats så bra hittills.

Den här gången är förutsättningarna näst intill perfekta. Vi är, om jag har räknat rätt, tolv personer som ska fira dagen tillammans. Först blir det kubbspel och andra lekar och sedan middag med all tänkbar midsommarmat, mousserande vin samt nubbe. (Notera ordet nubbe i singular. Det här är den största förändringen jämfört med föregående år). Jag har jobbat stenhårt med sånghäftet, det regnar inte ute, min outfit blir nog riktigt bra och alla verkar vara på topphumör. Återstår att se hur kvällen artar sig. Vad kan gå fel den här gången?

Jag brukar alltid hoppas för mycket, ha alltför höga förväntningar. Sverige åkte ut, det var hårt men vi spelade som krattor och var inte värda mer än så. Kanske var det lika bra, nu slipper vi förnedra oss i ett möte med storslagna Holland.

Allt annat är bara härligt. Igår var det shopping och fika på stan samt middag, fotboll och skräckfilm hos Johan. Portugal åkte ut och jag vågade knappt somna efter filmen, men jag överlevde och är glad ändå. Och imorgon åker vi till stugan på Öland. Tar med datorn och hoppas kunna snylta på något nätverk i närheten, annars blir det uppdatering och massa bilder när jag kommer hem.

Nu måste jag ta tag i packningen, lunchen och outfiten. Glad midsommar allihopa, hoppas ni får en underbar dag!

Kommentarer
Postat av: Jerry Perry

Jag hoppas du vart nöjd med denna midsommaren! den var ju hur najs som helst och för din del så varade den nog lite längre än sist :) Hoppas ni får det najs på Öland nu själv sitter jag och planerar en liten resa till Amsterdam med svampen.

Kram!

2008-06-22 @ 13:52:40
URL: http://thecubeproject.com
Postat av: Linn

Hej! Det blev ju trevligt på midsommar ju. Hoppas ni får lite bra väder på Öland innan ni åker hem. Sen ser jag fram emot uppdateringar på din blogg när du kommer hem igen. (sitter ju själv nere i Lund o behöver nåt att roa mig med emellanåt...).PK

2008-06-23 @ 14:00:49
Postat av: Emma

Vilken tid däckade du? =P

Oroa dig inte det är långt kvar till mit giftermål...

puss

2008-06-24 @ 14:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0