Busy weekend.

Ingen uppdatering här på några dagar. Det brukar innebära att jag antingen haft ett tråkigt liv och ingenting att skriva om eller att jag tvärtom haft alldeles för mycket att göra. Den här gången lutar det mest åt det sistnämnda. Men alldeles för mycket har jag nog inte haft. Bara alldeles lagom.

Fest fredag och lördag, jobb lördag och söndag, det är en härlig helg det. Öl är aldrig fel, speciellt inte i gott sällskap, och det kändes bra att göra något vettigt på dagarna för en gångs skull. Helg betyder dessutom OB och en hel del cash.

I fredags var det studenten ja, och vi hamnade hos Burr på hennes brors studentmottagning. Sjukt god mat och dryck och trevligt folk som precis kommit hem. Framåt natten tog vi en runda på stan men kom snabbt fram till att vi var alldeles för gamla för att vara ute. Lite efterfest hos Burr istället (som inte var vaken längre, hrm) och sedan sista bussen hem.

           
Jeppsson och Jarledal              Mousserande vin och
                                                        smörgåstårta hemma

                                 
Sandra och jag                             Brun-Wasell och Baardh

Några timmars sömn och upp ganska tidigt på lördagsmorgonen. Jobb hela dagen, tiden gick fort, och sedan möta upp gänget på Cosmic där vi bokat bord för att se Sverige vs Spanien. Härlig stämning, goda hamburgare och några öl på det. Matchen var ju frusterande men jag tyckte vi kämpade bra och hämtade mig rätt snabbt från förlusten. Det blev lite cider vid ån, seriösa samtal, skratt, mys och sedan lite fest hemma hos David. Mycket trevlig kväll och cykelfärden hem gick över föväntan.

Söndag blev det och jag var dödstrött men släpade mig ändå upp vid kvart över sju. Jobb och jobb, gick lite segt men det var en härlig stämning. Fick testa på nya busslinjen hem, hurra för nr 13, det gick supersnabbt. Slängde mig på soffan när jag kom hem, orkade knappt käka, men piggnade sedan till lite och åkte till Johan som precis kommit hem. Trött men glad.

Och igår tog vi det mest lugnt tillsammans. En sväng på stan och årets första minigolf runda avklarades. Vi hamnade tillslut på exakt samma poäng, ganska rättvist. Och tur. Jag hade blivit hemskt arg annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0