Omänsklig trötthet och vidrigt vackert väder.

Hua. Nu känner jag mig nästan som en människa igen. Men de två senaste dygnen har stundtals varit hemska. Jag förstår inte hur jag kunnat bli såhär svag. När jag gick i gymnasiet kunde man utan vidare hoppa över en natts sömn, sitta med ett skolarbete tjugofyra timmar i sträck eller jobbar över ett antal timmar utan att bli speciellt trött.. Nu blir jag slutkörd direkt.

TIsdag natt: Knappt fem timmar sömn.
Onsdag: Kom till jobbet klockan kvart över sex på morgonen, åkte därifrån vid kvart över sju på kvällen. (Dock med en liten schoppingrunda mitt på dagen, men det var ändå sjukt många arbetstimmar)
Onsdag kväll: Fick låna Café Gyllen-bilen och stressade hem till Johan. Släktmiddag. Försöka visa upp ett gott humör och dölja sina gäspningar.
Onsdag natt: Ungefär fyra timmar sömn.
Torsdag: Började jobba halv sju. Det mesta blev fel, men jag orkade inte bry mig eller vara så värst trevligt längre. Jag var bara trött.

Vi hade planerat att åka och bada idag. Jag slutade tidigt och det är kanske den finaste dagen på hela sommaren. Men jag orkade inte. Det gick bara inte. Jag lyckades vingla hem på cykel, tog en ipren mot huvudvärken och slocknade i soffan. Johan ringde och väckte mig för en timme sedan och bestämde att jag inte fick sova mer. Klokt beslut, även om min kropp säger annorlunda. Jag gjorde tokstarkt kaffe och känner mig, om inte pigg, så åtminstone piggare. Men lite bitter. Det är ju typiskt att jag ska jobba just den veckan solen kommer fram för att stanna?

Ikväll är det öl på 55:an, Burr sticker igen och jag vill verkligen träffa henne innan hon åker. Ignorerera tröttheten och hälla i sig lite öl är nog en god idé. Jag har trots allt sovmorgon imorrn.


Hur söta som helst?

Tröttheten har minskat lite. Mobilen är fortfarande trasig, men jag har satt i mitt simkort i reservtelefonen och därmed fixat en temporär lösning. Penganivån på kontot har minskat ytterligare efter impulsköpen igår (jeans, kofta och pocketböcker) men jag får lön imorgon och man kan inte snåla jämt.

Nio pass kvar på jobbet - sedan blir det semester igen. Lyckas jag bara få lite bättre dygnsrytm och mer sömn ska det nog gå bra!

Puss&Kram
/Felle

Kommentarer
Postat av: Linn

God lunch idag, den var trevlig. Synd att du försvinner imorrn eftermiddag, hade sett fram emot lite aällskap. Jag får väl dra hem till Lund om jag hittar nåt tåg. PK

2008-07-25 @ 17:11:07
Postat av: Linn

God lunch idag, den var trevlig. Synd att du försvinner imorrn eftermiddag, hade sett fram emot lite aällskap. Jag får väl dra hem till Lund om jag hittar nåt tåg. PK

2008-07-25 @ 17:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0