Dystra dagar, förväntansfull framtid.

Nyss hemkommen från Lund. Det blev ett ganska kort besök, och inte fick vi mycket uträttat heller. Jag har känt mig lite halvsjuk de senaste dagarna och var inte på något vidare bra humör. Pickinicken i hettan på Lomma Beach med huvudvärk och antydan till feber var mest jobbig. Drinkarna smakade inte alls lika gott som de brukar göra. Och filmerna var mycket sämre än förväntat.

Dessutom resulterade besöket på IKEA endast i två ramar, inte en enda tavla, några kuddöverdrag som vi måste lämna tillbaka på grund av hål, samt persienner som inte visade sig passa speciellt bra i vår lägenhet. När de var färdigmonterade kunde man inte längre öppna våra fönster. Lite jobbigt!

Men men, man ska väl inte få allting serverat jämt. Ibland måste man känna på motgångar! Det blev i alla fall väldigt fint med trätrall på balkongen och vi har gott om tid att fixa väggprydnader innan skolan börjar igen.

Det är lite tråkigt att jag har missat alla soltimmar när värmen äntligen kommit tillbaka. Åtta timmar i bil är ingen höjdare. Nu håller jag dock på att leta sistaminuten-resor för fullt! Tidigare i veckan såg det väldigt dystert ut, men tack vara det fina vädret har priserna nu sjunkit betydligt. Grekland, Turkiet, Cypern och Spanien ligger bra till. Kanske bokar vi imorrn. Jag hoppas!

Kommentarer
Postat av: Linn

Grattis till resan! Är minst sagt något avundsjuk... vill också åka. Blir snart tokig härhemma, kommer nog gå o boka nåt flyg till Barca eller nåt...

2008-07-06 @ 16:19:59
Postat av: Felle

Mmm när det är sånt här skitväder vill man ju verkligen åka nånstans! Hoppas du kommer iväg också! puss o kram

2008-07-06 @ 17:29:09
URL: http://fellle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0