Hemma igen.

Så var var hemma igen. En vecka går alltör snabbt. Resan var helt underbar! Precis det jag hoppades på och lite till. Mer om denna kommer i nästa inlägg.

Toppenresa ja, även om hemresan var lite jobbig. Kön till incheckningen i Burgas var den längsta jag sett, planet var nästan en timme försenat och när vi landade på Arlanda var klockan runt tre på natten. Flygbussen tog oss till Stockholm, växelautomaten snodde våra pengar när vi skulle låsa in väskorna på centralen, vi promenerade till min syster lägenhet på Östermalm och kom i säng någon gång vid femtiden. Trötta.

Och igår var det full rulle. Tog tåget till Linköping och blev mötta av Johans föräldrar. Åkte hem, duschade, slängde i oss lite mat och sedan iväg igen. Till Motala den här gången, för att fira Johans farfar som fyllde 80. Det blev en ganska lång eftermiddag och kväll, men väldigt mysig. God mat på fin restaurang, vinet fick mig att piggna till något och det hjälpte även Johans kusinbarn till med. Världens sötaste tjej, sex år, med hur mycket energi som helst.

Nu är jag hemma i ett tomt hus, mina föräldrar har åkt på semester till La Palma. Ikväll kommer Oscar, Burr o Johan hit. Efter att ha ätit alla måltider ute i en vecka är man grymt sugen på att laga mat igen. Får se vad vi ska laga, gott ska det bli i alla fall.

Idag har jag mest sovit. Pratat i telefon. Och suttit vid datorn. Jag borde packa upp, tvätta, sortera lite post, vattna och ringa några samtal till, men jag har ingen ork kvar. Det blir att fortsätta med min snart utlästa bok istället, Håkan Nessers "Fallet G". Definitivt hans bästa, såhär långt. Grym.

Kommentarer
Postat av: Linn

Lånar gärna din bra bok sen. Man har ju inte så mycket att göra annars i regnet...

2008-07-18 @ 10:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0