Det är mycket nu.


Två dagar in på jobbet
och det är värre än jag föreställt mig, jobbigare än jag minns. Jag är trött i hela kroppen, fötterna värker och jag orkar inte göra en bråkdel av allt jag borde. Det är stökigt och äckligt här hemma, jag har inte lagat mat på flera dagar, inte handlat, inte tvättat, inte diskat. Dessutom har min mobil hastigt och lustigt pajat, cykeln behöver pumpas men trots att jag har letat överallt hittar jag inte pumpen, och mina pengar börjar sina allt mer.

Helgen var galen. Fest i lördags, härligt gammalt folk. Fler än förväntat. Grillning, groggar, snaps, musik, vild dans, spräckt ögonbryn, sen kväll. Cykel in till stan och fribiljett till Platå. Jag tappade bort folket, min cykel och slutligen mig själv och vem vet hur den kvällen kunnat sluta? Jag kan bara säga att jag har världens mest underbara pojkvän. Tack för att du alltid finns där för mig Johan. Jag älskar dig!

Riktigt nice bakisdag i söndags dock, vi sov länge, käkade frukost länge och såg på film länge. När jag piggnade till lite framåt kvällen cyklade jag ner till pizzerian i byn och handlade käk. Satte mig därefter med kebab och cola och kollade på Pretty woman. Så ska det vara!

Måndagen var fullt upp hela dagen. Vaknade vid kvart över fem, cyklade till jobbet, slet i drygt åtta timmar. Träffade Burr och Oscar och Johan och efter svindyr Bosseglass blev det bowling på sporthallen. Riktigt kul! (Jag vann lite.) Efter den hårda matchen hamnade vi på Bishops Arms och tryckte i oss hamburgertalrik och öl för vissa. Jag och Johan avslutade sedan kvällen med att se Narnia II på bio. Härlig film och mysig cykeltur hem.

Hårda dagar med andra ord.

Jag har inte tid att sitta här nu heller, men jag fastnade framför Southpark i soffan. Helt slut efter en dags jobb, ovana mil på cykel och välbehövd matlagning. Jag ska upp om mindre än sex timmar och har ett vidrigt pass imorgon. Snart blir det sängen. (Jag ska bara skiva upp en brödlimpa, frysa maten, diska, plocka fram jobbkläder osv......). Vi får se när jag har tid att skriva igen. Godnatt och ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0