Bulgarien nästa.

Weei, resa bokad och klar! Sticker till Bulgarien på tisdag, en vecka med ospecificerat boende. Kanske inte världens mest exotiska ställe, men det spelar ingen roll. Jag vill mest komma bort, kunna slappna av på ett sätt som är omöjligt när man är hemma och omringad av måsten och krav. Ligga och steka på stranden, skaffa mig en härlig solbränna, dricka färgglada drinkar och iskall öl, kunna dansa loss hejdlöst på glassiga uteställen och inte behöva riskera att bli igenkänd, hinna läsa färdigt alla påbörjade böcker, äta mängder med god mat ute varje dag utan att bli ruinerad, bada och snorkla och bara njuta. Det blir underbart!

             


Jag och Linn i Bulgarien för tre år sen. Blir intressant att se om landet är sig likt!

Det har regnat i stort sett hela dagen, men det gör inte så mycket. Jag hade massa inomhusgrejer att fixa ändå. Tvätta kläder och förbereda packning och städa och rensa bilder på datorn och så vidare. Imorgon är det fullt upp, bäst att passa på när man har tid!

Igår hämtade jag ut mina nya glasögon. De var jättefina när jag provade ut dem i butiken, bronsfärgade Peak-bågar. Dessvärre var de inte lika snygga nu när mina glas var ditsatta. Jag vet ju att de megatjocka glasen förstör bågarna och gör glasögonen klumpiga och tunga och ögonen stora som....elefanter? Och ändå blir jag alltid lika besviken. Det är så orättvist. Men jag borde kanske inte klaga. Det är skönt att linser finns!

Dags att återgå till plockandet. Måste hinna färdigt före middagen, vi ska köpa asiatisk hämtmat och det tänker jag inte missa. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Linn

Vilka otroligt fina bilder! Vill också åka till Bulgarien! Ska ni köra para-gluidingen? Kör en extra gång åt mig isåfall också! Hoppas ni får det superbra nu, men det tvivlar jag inte på! PK

2008-07-07 @ 09:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0