Opera och vårväder.

Det är vår i luften, helt underbart. Klarblå himmel och solsken hela helgen, svettigt med vantar, det är inte längre mörkt klockan fem, gräset är grönt och påväg hem från träningen kände jag doften av nygrillat. Längtar efter att det ska bli lite varmare bara så man kan börja använda sina vårkläder (köpa lite nya) och gömma dunjackan längst in i garderoben.

Träning idag var sådär, step-pass är inte jättekul, men man ska ju börja någonstans. Jag orkade i alla fall mer än två armhävningar den här gången. Man kan inte kräva så mycket mer av någon som slappat sig igenom de  två senaste åren. Imorgon ska jag i alla fall inviga gymmet, blir intressant att se hur det går.

Helgen har varit toppen, för det mesta. God mat och gott vin i fredags kväll, heldag i Malmö igår. Hann se det mesta av innerstan, besöka slottet och dess museum, avnjuta en häftig operapremiär samt äta en sjukt god middag på en fransk restaurang. Operan var som sagt häftig, om än stundtals lite seg. Hela handlingen gick att sammanfatta med två meningar och även om musiken var underbar blev det ibland tråkigt när de sjöng samma sak femton gånger. Det var dock en upplevelse jag inte velat missa, och jag går gärna på opera igen om det finns någon med lite mer handling i :). Idag tog vi oss ut till Novalund för att inhandla en dammsugare, så nu är jag lycklig. Lite fika med semlor och kaffe latte och sedan skjutsade Johan sina föräldrar till tåget medan jag stack och tränade med min syster.

Dags för dusch och sedan svänga ihop något till middag. Jobbigt att laga mat nu när man ätit ute hela helgen, man blir snabbt bortskämd. Men det är ju så det ska vara. Lyx vore inte lyx om inte vardagen fanns. Tjo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0