Box och nytt place.

Har precis kommit hem från träningen. En timmes boxpass med Linn och jag är riktigt trött. Det är i och för sig inte så konstigt eftersom jag inte tränat seriöst på kanske ett år. Riktigt kul var det i alla fall, nu blir det att lägga upp ett träningsschema och verkligen hålla det. Komma i form till sommaren är planen. Lyckas jag bara hålla motivationen uppe ska det nog gå bra.

Annars är det rätt trögt just nu. Värst är det med skolan och de kurser vi läser nu. Så fruktansvärt tråkiga. Svårt att inte somna på föreläsningar och omöjligt att inte halka efter på övningar. De senaste tre dagarna har jag ägnat nästan all min lediga tid åt ett grupparbete i Industriell Ekonomi. Uppgiften är att skriva en populärvetenskaplig artikel om en entrepenör och jag är sjukt trött på meningsuppbyggnader och brist på synonymer. Nu är vi i alla fall nästan klara med den och resten av veckan är ljusare.

Helgen blir riktigt bra. Johans föräldrar kommer hit och hälsar på, så på lördag tar vi en sväng till Malmö för att bl.a. gå på opera. Riktigt häftigt! Sånt som man måste ha gjort nån gång. Ser verkligen fram emot att bara ta det lugnt och umgås med en underbar familj :)

Kan nog vara rätt nyttigt med en lugn helg för min del. En hel det fest var det i helgen och även om torsdagen och fredagen var relativt lugna blev det nog några shots för mycket i lördags. Lite skärpning på den fronten i fortsättningen. (Och tack Linn!)

Flytt var bra. Trivs kanon i vår nya lägenhet, framför allt för att det är lättare att hålla ordning när det är rent från början. Ska verkligen försöka hålla koll på mina grejer nu, vill inte riskera att bo i ett bombnedslag igen. (Kan dock bli lite svårt att hålla rent utan några som helst städgrejer, typ dammsugare, så om någon vill bli av med sin är det bara att höra av sig).

Peppar som tusan på Geilo. Inte många veckor kvar? Du och jag och en stuga mitt på fjället, och god mat och dyrt vin och bara skidåkning och vila. Det behövs.

See you when I see you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0