Juletider och förändring.

Igår var det första advent. Mys och julbak hos syrran skulle det bli. Mysigt blev det, med tända ljus och vacker julmusik, men baket gick väl sådär. När Linn var klar med sina trettiotvå lussekatter hade jag lyckats forma fem klumpar på min plåt. Inga vidare skills där alltså.

Åkte hem och vilade efter den hårda persen för att sedan göra ett nytt försök att komma in i julstämningen. Jag bestämde mig för att klä granen.





Denna procedur tog inte särskilt lång tid.

Däremot ägnade jag en bra stund åt att beundra mitt verk. Och medan jag satt och betraktade denna lite klena, ensamma skapelse bestämde jag mig för att nu var det dags för en förändring. (För min egen del alltså, inte för granens.)

Jag har grävt ner mig, gråtit, grubblat, grälat och genomlevt mindre roliga dagar. En hel del har retts ut och det känns bra, åtminstone till hälften. Det är dags att gå vidare nu.

Så, idag började jag mitt nytt nya liv. Ja, jag vet. Det är sånt man har sagt, gång på gång, och aldrig lyckats hålla mer än några timmar. Men den här gången är det annorlunda. Så det så!

Jag har numera en hel drös bestämmelser att följa. Det handlar till största del om bättre matvanor och dygnsrytm, mer träning, plugg och städning samt mindre onyttigheter, undanflykter och förhalanden.

Och så har vi det viktigaste av allt, mina och min kära systers två gyllene regler, som kommer att göra oss mycket lyckligare i slutändan:

1. Inga killar

och, som följregel för att kunna följa första regeln;

2. Inget festande

(Ett undantag av regel nummer två kommer dock, av förklarliga skäl, att göras på fredag).

Mycket vågat att lova något sånt här i sin blogg. Desto mer spännande då att se hur det går. Ni får hålla koll på mig!

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag tror på oss iaf! (eller gör jag det...) ska iaf använda mitt undantag på något väldigt bra sätt. =) Sen kör vi hårt. Beach 2009 o allt det andra! PK

2008-12-01 @ 23:42:14
Postat av: han som söker,....

hmm, tror du har brutit mot regel 2 inom 72timmar och regel 1 32min efter det... men jag tror på dig

2008-12-01 @ 23:47:24
Postat av: Linge

Hej Felle! Jag är också på gång med förändringar! Möblerar om rummet, lyssnar på ny musik, är ute och går och gör spontana småresor. Det är bra att göra så :) sätt inte för många regler för dig själv bara, man blir bara besviken om man inte följer dem sen. Gör det du känner för och var ärlig mot dig själv ;)



puss



/psykiatern

2008-12-02 @ 09:30:43
URL: http://linges.blogg.se/
Postat av: Linge

Hej Felle! Jag är också på gång med förändringar! Möblerar om rummet, lyssnar på ny musik, är ute och går och gör spontana småresor. Det är bra att göra så :) sätt inte för många regler för dig själv bara, man blir bara besviken om man inte följer dem sen. Gör det du känner för och var ärlig mot dig själv ;)



puss



/psykiatern

2008-12-02 @ 09:31:41
URL: http://linges.blogg.se/
Postat av: Emma

Ey, lördag då?

2008-12-02 @ 13:29:23
URL: http://yemma.blogg.se/
Postat av: Jessy

Ey, kring jul då?



Puss

2008-12-02 @ 22:06:58
URL: http://lillkajsaqvist.blogg.se/
Postat av: linn

Å Flisan. Jag hittade just världens bästa grej på min Mac. Vi kan göra vår egen kalender (finns massa mallar) o sen bara beställa den, då kan man tom ha ett litet kort på en speciell dag, typ födelsedagar. Vore det inte kul att förnya oss lite? Massa kramar

2008-12-06 @ 08:54:29
Postat av: Linn

Nu har jag fattat hur det funkar också. Min dator är ju för bra. Vi måste göra kalendrarna på den! Man kan redigera bilderna och allt, hur lätt som helst. Ska sluta skriva om det här nu dock... hälsa kompisarna o ta hand om mina täcken. =) PK

2008-12-06 @ 09:09:24
Postat av: Sara Fällström

inget festande ? inte..

det tror jag verkligen itne att du kommer hålla.

LYCKA TILL !

2008-12-22 @ 15:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0