Galet.

Förvirrade tider. Galna tider. Passande för ett jordskalv i Skåne. Det är inte ofta man blir väckt av att hela lägenheten verkligen skakar!

Runt kvart över sex imorse (tydligen, jag hade inte riktigt koll på tiden i mitt yrvakna tillstånd) satte det igång och ska ha hållt på i fem-tio sekunder, men nog kändes det längre. Min första tanke var "Åh, coolt, jordbävning!", nästa "Näh, vadå, sånt händer inte här. Jag inbillar mig!". Minns att jag gick upp och öppnade sovrumsdörren som skakade något fruktansvärt, därefter intalade jag mig själv att hela situationen bara var en illusion, och somnade om.

Tydligen var detta (antagligen) det största skalvet i Sverige på över hundra år. Har läst lite kommentarer från folk runtom i länet och de flesta verkar antingen tycka att det var obehagligt och fasar för att jordens undergång nu närmar sig, eller också anse att skalvet var larvigt litet och uppståndelsen överdriven. Säga vad man vill, men jag tycker bara det var grymt häftigt!!

Över till annat, senaste veckan har varit fortsatt upp och ner. Jag har fastnat i en riktig svacka, och är definitivt inte ensam om det. Det är mörkt, grått, tråkigt, ångestfyllt och alldeles för mycket. Så mycket att man tillslut bara kopplar bort allting och ägnar sig åt annat.

För att liva upp stämningen har jag bland annat varit på en impulsshoppingtur till ikea där jag övade på att backa med släp, tagit itu med träningen och redan märkt resultat, nästan lärt mig att lösa en 4*4 rubiks kub, sett på underbara julfilmer (Love Actually, Die Hard II) samt påbörjat julklappsinköpen. (En är färdig, de övriga lär antagligen i vanlig ordning inhandlas den tjugotredje.)

Resten av tiden går åt till att längta hem-hem. Jag behöver ledighet och tid att återhämta mig efter den här snurriga, galna hösten!

Kommentarer
Postat av: Linn

Jordbävning. check. En grej till avbetad på listan över vad man ska uppleva i livet. Jag längtar också hem Flisan. PÅ jullovet ska vi spela spela supermario och äta kolor! PK

2008-12-17 @ 09:32:53
Postat av: Jess

"Love Actually" är bra!!

Skönt att komma hem!

Jag tror vi jobbar sön och mån ihop faktiskt..:D

därefter vet jag inte..:P

Puss&Kraam

2008-12-17 @ 18:13:16
URL: http://lillkajsaqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0