Lkpg-fest, regn och symaskiner.

Det regnar ute. Har öst ner hela dagen. Himla mysigt faktiskt, när man inte har något man måste göra. Då kan man sitta framför TV:n utan dåligt samvete!

Om jag utnyttjade några astrala aspekter igår vet jag inte, men jag hade ändå en rätt effektiv dag. Trots vissa känningar av torsdagens öldrickande gick vi upp relativt tidigt och slängde i oss en lätt frukost. Sedan blev det en heldag på Nova och stan med lunch på Max (så värt!) för att få lite extra energi.

Jag var på jakt efter en vit klänning till min phadderutstyrsel men det var helt omöjligt att hitta (Då var jag ändå inne i alla klädaffärer i hela Lund, ungefär)! Det är väl lite fel säsong för vita kläder. Rotade fram några gamla plagg ur garderoben istället, köpte två meter vitt tyg och ska försöka sy ihop något av det. (Eller snarare, låta siz försöka fixa fram något :P)

Fest var det också igår också, först grillade vi lite (korv) på balkongen, käkade Maddes hemgjorda äppelkaka och blandade några nya drinkar. En massa linköpingsfolk ramlade in, riktig berzanreunion blev det! Youtubeklipp och gamla minnen, lagom mycket alkohol, mysig kväll!


Jag har gjort en Visby hamn - lite söt, men god!

Och imorse fick jag världens finaste frukost av den finaste pojken. Amerikanska pannkakor med vanlijglass och sylt, kaffe latte och apelsinjuice.


Supergott!

Har inte bara slöat idag, var hos Linn några timmar också! Jag klippte och nålade och såg på när hon höll på att döda sin symaskin (den gjorde inte ritkigt som den skulle). Men det blev bra tillslut, och vi har morgondagen på oss också.

Och så har vår inneboende flyttat in, Lotta, som ska bo här tills hon får sitt korridorsrum. Det är kanonbra att folk kommer hit hela tiden, dä tvingar vi oss till att städa :).

Nu måste jag hoppa in i duschen, phadderträff och fest ikväll med phöset och alla phaddrar på Maskin. Pepp!

Puss&kram Felle

Kommentarer
Postat av: Linn

Den är inte riktigt död än maskinen, så förhoppningsvis ska vi fösröka få fram nåt drottninglikt till dig.=) Ses snart. PK

2008-08-24 @ 09:20:34
Postat av: Jessy

saknar också att ha er här :) men kul att ni kommer någonvart med era liv :D



Ett par bekantas mellersta dotter..:)

Puss

2008-08-24 @ 16:24:52
URL: http://lillakajsaquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0