Storstaden.

Oj oj oj. Vilken sjukt värd helg! En sådan som man kommer minnas länge, tänka tillbaka på och säga fan vad kul vi hade då!

Men jag är nog lite för trött för att dra hela resan nu. Sexton timmars fest, inte många timmars sömn inatt, en seg tågresa tillbaka hit och phaddermiddag hela kvällen. Det sätter sina spår. Imorgon blir det resumé och pics.

Jag kan i alla fall dra en liten episod från Malmö Airport. Klockan var kvart i nio på morgonen igår när Linn och jag kom på att vi inte hade med oss något att dricka till kvällens fest. Går in på taxfree-shopen för att se om man kan få köpa med sig något, trots att vi flyger inrikes.

Felle: Hej! Vi ska till Stockholm, kan man köpa en flaska vin här ändå?
Försäljningskille: Nej, tyvärr asså, man får bara köpa alkohol här om man ska någonstans utanför EU.
Felle: Inte öl eller cider då heller?
Försäljningskille: Nej,tyvärr..
Felle: Åh, okej. Vad synd.
Försäljingskille: ...men du! Vi har en bar där borta, den är öppen!

Jag undrar om han verkligen trodde att jag är alkoholist eller om han bara var trött?

Nej. Nu ska jag plocka undan käk och diska. Och sova! Man måste ju vara lite pigg på första skoldagen imorgon. See ya!

Puss Felle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0