Sista dagen på jobbet.

Då var det över, för den här gången. Underbart skönt samtidigt som det känns lite vemodigt. Även om man stressar väldigt mycket på en arbetsplats som där jag jobbar, så har man också väldigt roligt. Jag har mycket kontakt med människor, får många trevliga och uppskattande kommentarer av kunder, har alltid något att göra, tiden går snabbt och framför allt; jag har världens bästa arbetskamrater. Repliken "Hejdå, vi ses till jul" är hemskt tråkig.

Och jag kommar att sakna allt det goda jag har frossat i. Kolaglass, blåbärsmuffins, bullar med vaniljgrädde, moccabakelser, knapriga kakor, nybakat bröd och det jag har konsumerat mest; is-latten. Så god!

Å andra sidan finns det många negativa sidor med jobbet också, som jag definitivt inte kommer att sakna. Människor som är otrevliga och klagar på precis allting, andra som aldrig visar hänsyn och inte kan bära bort sin bricka eller tycker det helt okej att kladda ut glass över ett helt bord, icke-fungerande kassaapparater, mindre välvårdade människor som utsöndrar hemska odörer och skrämmer iväg kunder, samt stängningspassen när man alltid måste jobba över.

Både bu och bä alltså. Mest är det nog skönt, och väldigt välbehövligt. Kroppen är trött och imorgon ska jag sova ut.

Syskonen var här i helgen, två av dem vill säga. Mamma och pappa firade 34-årsjubileum igår och vi åt tårta. Eftersom det var min sista lördag i Linköping (för sommaren) tänkte jag och Linn sticka in till krogen, men efter en lite långdragen förfest hos Gustav var jag nykter (chaufför) och trött och valde att spara hundratjugo kronor och åka hem och sova istället. Hann precis somna när en lite berusad grabb ringde och ville bli hämtad. Jag var snäll såklart och han var pigg. Somnade om långt senare och var så trött imorse att jag mådde illa. Jobbet gick bra ändå. När man vet att det är sista dagen så orkar man allt.

Förrresten så slog jag rekord i fredags. Hade världens speed när jag cyklade till jobbet, trots att jag inte var sen, och var framme redan efter nitton minuter. (En sträcka på drygt sju och en halv kilometer). Redo för cykelsemester!

Nu ska jag käka pizza, packa och åka till Johan. Imorgon bär det av till Gotland! Solltimmarnas paradis (hoppas jag). I vilket fall som helst blir det skönt med semester.

See you in about a week!

Kram! //Felle

Kommentarer
Postat av: Linn

Hoppas ni får bättre väder på Gotland än vad som råder i Lund just nu. Regn regn och exjobb igen. PK

2008-08-04 @ 08:23:43
Postat av: Emma

Hej babe!

Snart blir vi typ grannar...

2008-08-05 @ 00:42:45
Postat av: Jessica

Hej Felle!

Synd att vi inte fick jobba ihop ngt i sommar!

Mkt att göra lr?

Såg att du var på Platå den 19, jag med. varför såg jag dig inte?! :P

ha det gott på Gotland!



Kraaaaam

2008-08-05 @ 10:35:49
URL: http://lillkajsaquist.blogg.se/
Postat av: anna

haha islatte is the shit!

lite tråkigt o ställa sej o göra en själv i morse när varken cicci eller frallan fatta de goda me de hela kan ja säga!! då behövde ja en islatte kompis som kunde förstå mej !!



hoppas gotland va nice. kör hårt i skolan nu hörru =)

2008-08-06 @ 22:58:26
Postat av: Linn

hej! Lite viktiga saker, nummer ett: jag kommer hem imorrn kväll o hoppas alla dina sommarkläder är rena o ligger i en fin hög färdiga att låna.=) Nej okej då, blir nöjd bara jag får låna nån sommarklänning eller så. nummer två: Påminn mig imorrn kväll om ni vill ha tillbaka era husnycklar, jag kommer att ha med dem t Lkpg. nummer tre: Jag skulle behöva din hjälp med att boka tågbiljett hem t Lund när jag kommer hem från Rimini, kan dra detaljerna imorrn kväll. nummer fyra: som du förstår är det väldigt viktigt att du är hemma till middagen imorrn! =)

Har du förresten hört den glada nyheten från Stockholm? Jag blev så glad att jag nästan började gråta!

Massa kramar

2008-08-10 @ 22:34:35
Postat av: Johan

Hoppas du får det kul på Gotland. Hört att familjen du ska åka med är rätt hemsk :)

2008-08-12 @ 23:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0