Hur man brädar en försäljare.

Jag gick en sväng på stan igår, efter jobbet. Trött  efter dryga åtta timmar slit orkade jag inte, som jag i vanliga fall gör, ignorera den påstridiga killen som representerade ett icke namngivet telefonbolag. Jag bestämde mig för att sätta honom på plats istället.

Telefonkille: Hej! Får jag störa några minuter?
Felle: Njaa, alltså jag är jättenöjd med mitt abonnemang...
Telefonkille: Jag ser att du skickar ett sms!
Felle: Ja, jag skickar gratis sms.
Telefonkille: Jaha. Okej. Får jag se vad du har för telefon?
Felle visar.
Telefonkille: Åh. Okej. Ja, den där är ju bra. Väldigt bra faktiskt.
Felle: Jag vet.
Telefonkille: Men bara för att du är så söt så ska du få ett jättebra erbjudande av mig! Vad har du för abonnemang?
Felle: Jag har Telia Student. Ringer gratis till alla som har telia, sextionio öre per minut till alla andra, samt skickar gratis sms till alla.
Telefonkille: Åh. Okej. Jaha. Ja... det är ju det bästa man kan ha...
Felle: Jag vet.
Telefonkille: Ja. De har tagit bort det, man kan inte skaffa det längre. Telia har förlorat jättemycket pengar.
Felle: Jag vet.
Telefonkille: Jaha. Okej. Ja, då var det väl inget....
Felle går triumferande därifrån. ÄGD.

Det var kul. Hans min gjorde min dag.

Kommentarer
Postat av: Linn

Grymt! Go Flisan! Är för övrigt avundsjuk på ditt Telia-abonnemang, bestämde mig en vecka för sent att byta till det o då hade de tagit bort det. Jäkla skit. Får hålla fast vid mitt COMVIQ i alla fall. PK

2008-08-03 @ 17:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0