Sjukdom och flytt.

Stressade hem från skolan idag för att hinna till min tvättid (är inne på reservkläderna sedan många dagar tillbaka) men upptäckte att min tagg som öppnar tvättstugan inte fungerar. Inte mycket att göra åt, orkar inte åka till AFb nu (igen), så plötsligt fick jag några timmars vila istället.

Saker och ting börjar äntligen ordna upp sig och man kommer in i någon slags vardag igen. Det har varit mycket på kort tid och man är trött ända in i själen. Nu har vi i alla fall flyttat till vår efterlängtade trea på 65 kvadrat och även hunnit fylla den med möbler (IKEA rakt igenom, underbar affär!). Resultatet blev, även om det är några detaljer kvar att fixa, verkligen jättebra. Allt matchade som det skulle och inga sätta-ihop-grejer krånglade alltför mycket. På fredag blir det inflyttningsfest, bara att hoppas att det är lika fint även efter det :P.

Veckan i fjällen blev inte riktigt som planerat. Den mysiga stugan förvandlades efter bara några dagar till en riktig sjukstuga och jag var den som var värst drabbad. Fick två dagar skidåkning, visserligen väldigt fina, men sedan låg jag i feberyror resten av veckan. Inte kul alls. Jag har nog aldrig tagit så mycket medicin i hela mitt liv, det gick åt mängder av ipren, alvedon, panodil, bafucin, stepsil, två sorters hostmediciner samt en dos penicillin. Jag borde kanske inte klaga, det finns alltid folk som har det värre, men jag tycker ändå det är grymt orättvist. Har inte varit frisk under en ledighet sedan i somras. Synd om, mera synd om, felle.

Det var segt att komma tillbaka till Lund igen, fick verkligen tvinga mig till skolan och mina nya kurser. Nu är jag dock i stort sett frisk, och det känns inte lika hopplöst som det gjorde föregående vecka. Nya krafter, nya tag. Mycket som händer även framöver. Ska eventuellt träffa två tredjedelar av mina kära systrar ikväll, tre hockey-finaler i veckan, bastu och middag med faddrarna på onsdag, träffa Linn på torsdag, slinga håret på fredag samt ett besök av Erik i helgen - ser fram emot! Lite småpyssel kvar i lägenheten också, sätta upp speglar och tavlor och någon låda kvar att packa upp.

Lägenhet
(Som sagt, tavlor saknas)

Börjar bli dags att leta upp tvättstugan igen. So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0