Besök.

Min mekanikföreläsare är riktigt skum. Han berättade för någon vecka sedan att vi låg efter i planeringen och måste lägga på ett kål. (Alltså, inte grönsaken kål utan mer gå igenom saker och ting lite snabbare.) Idag avbröt han efter halva föreläsningen och sa att vi fick gå hem. Bara sådär. Det är sjukt fint väder och jag klagar inte, men nog är han konstig.

Fint väder ja. Folk passar på att komma hit och se det bästa av lund. De båda senaste helgerna har solen skinit och jag har haft mysigt besök. Erik och Burr var här, men inte samtidigt. Hur kul som helst! Ganska mycket fest, ännu mer fika, en hel del affärer, kyrkor och sånt (i alla fall en), socialt umgänge, en himla massa drinkar, födelsedagstårta hos martin (grattis!), brunch hos linn, en kylig grillkväll, väldigt mycket slöande och "somna till en film", gott käk och helt enkelt nice!

Under Eriks visit passade vi även på att ha inflyttningsfest som blev mycket lyckad. Började med pizzabakning och middag med Folle och Linge, fortsatte med öl framför finalmatch #3. Folk droppade in allt eftersom, bra blandning och precis lagom mycket. Linn tog med singstar så sorgen efter hockeyförlusten blev kortvarig och festen var snart på topp igen. Ingenting förstördes, taxiresan till Hallands nation var över förväntan (Jag har chaufförens nummer om du vill ha Erik!?). Bra musik och dans till stängning. Perfekt!

Annars är det grillning som gäller just nu. Alla grillar. Hela tiden. Enkelt och gott och socialt, hoppas bara vädret håller i sig. 

Något mycket tråkigt är att jag lyckades bli sjuk igen förra veckan. (Sjukt tråkigt...). Febertoppar och halsont. Jag förstår inte varför jag drabbas hela tiden. Har en teori om att jag är för dåligt tränad, men så fort jag börjar träna blir jag sjuk igen, så det är inte lätt att ta reda om teorin är riktig eller ej. Nu håller jag stenhårt tummarna för att jag ska få vara frisk några veckor och komma igång ordentligt. Lirade lite boll igår med linköpingsgänget, hur kul som helst. Kan inte minnas när jag hade fotbollsskor på mig senast, det var en härlig känsla. Dags på torsdag igen. Innan dess har jag två boxpass inplanerade, bara att köra på!

Jag har tagit mig tid till att börja läsa lite. Stieg Larsson väntar i soffan. Ja, hans bok då alltså, hade varit läskigt annars. Hörs.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! LÅter ju superkul med fotboll! Man kanske kan få vara med nån gång? Ha de kul med Stieg annars! PK

2008-04-23 @ 11:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0