Angående böcker.

Jag tycker inte om böcker. Eller snarare, jag tycker om böcker, men jag går inte ihop med dem. När jag väl har börjat läsa en bra bok är det helt omöjligt att sluta. Då menar jag verkligen omöjligt. Jag läser tills den är slut, oavsett vad jag egentligen hade planerat att göra. Stieg Larsson tog slut innan jag knappt hade början. Den var grymt bra.

När sista delen i Harry Potter-serien kom ut på svenska läste jag ut den på en dag. Det tog sådär tio timmar och jag tog knappt paus för att gå på toa. Det gick bara inte att sluta.

Nu till saken, detta är ett problem. Jag vågar inte börja läsa en bok jag tror är bra om jag inte har möjlighet att sträckläsa den, för jag vet att jag inte kommer kunna lägga den ifrån mig.

Jag har försökt att läsa sämre böcker också, men det blir bara tvärtom. Jag läser lite, lägger ifrån mig boken, och sedan tar jag mig aldrig för att börja igen. Har sådär 7-8 halvlästa böcker som väntar på mig. Jag orkar inte. De ger mig ingenting.

Nej, det borde skrivas lite mer halvbra böcker som ömsom är jättespännande och ömsom lite sega, så att man har möjlighet att läsa när man vill och inte bara när man har all tid i världen.

Tråk-Felle är igång. Jag kan inte hjälpa det. Folk skriver för bra.

Lunchdags, ska steka mig lite lax och äta potatissallad till. Bra uppladdning inför en hård fotbollsmatch. Nager calmement. Ciao.

Kommentarer
Postat av: Emma

Darling!
Jag lider av samma problem. Skall vi en starta en stödgrupp för de som läser för mycket och snabbt på för kort tid?
Love

2008-05-01 @ 20:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0