Slutet på nollningen samt följderna av denna.

Nu har jag äntligen fått igång internet i min lägenhet och kan återuppta kontakten med omvärlden. Man känner verkligen av saknaden av dagstidning och internet, det är svårt att hänga med i vad som händer i Sverige/Världen och jobbigt att inte kunna betala räkningar, boka tågbiljetter eller gå in på de internetsidor som har lösningen på nätverksproblemet.

Föregående helg var det avslutning på Maskintekniks nollning genom först en nollelördag med uppvisningar, tävlingar och spex (med en hel del alkohol) följt av Nollegasquen, en jättefin sittning där alla nollor blev ettor. Jag hade jättetur med bordsplaceringen och kvällen var mycket lyckad med en hel del dans. Dagen därpå, i söndags, hade vi som blivit uttagna att försvara sektionens heder i regattalaget samling klockan 0800, och det var riktigt segt att komma upp. Efter första ölen blev det dock mycket bättre, och snart var stämningen på topp igen. Vi trampade runt vår M-cykel (en farkost stor som en liten lastbil som är uppbyggd av 12 cyklar och är riktigt tung att cykla i uppförsbackar, se bild nedan). Sång och dans genomsyrade dagen, vi körde M-cyekln genom hela Lund med vår egenbyggda "båt" på släp (alla sektioner bygger en sådan) och nådde fram på eftermiddagen vår slutdestination; sjön-sjön där det stora sjöslaget skulle utkämpas. Tyvärr lyckades inte Maskin-båten så bra i själva slaget, men allt runtom var jättekul.
På söndagkvällen var det sedan dags för Regatta-bal (inte så fint som det låter) men då var jag riktigt seg ch började dessutom få jätteont i ögonen, de svullnade upp och blev röda och jag kände mig inte så sugen på fest utan stack hem ganska tidigt.

Måndag morgon var jag därmed inte bakfull, men ögonen var ännu mer svullna och röda och jag kunde knappt se.. (Och ni vet ju hur bra jag ser i vanliga fall...). Kunde konstatera att jag hade fått en ögoninflammation och den har visat sig vara svår att bli av med. Har missat några föreläsningar i veckan, och ligger nu en del efter i matten, och gårdagens prov i ritteknik var inte heller någon höjdare. (Det bestod av uppgifter där man skulle rita tredimensionella figurer ur tre olika vinklar med exakta millimetermått, skapligt svårt när man har problem med synen). Nu börjar dock inflammationen gå ner och det gör inte lika ont längre, jag hoppas att en lugn, avkopplande helg ska göra susen så att jag kan återuppta mina studier nästa vecka och ta igen det jag har missat.

Annars flyter det på som vanligt här i Lund. Johan ska antagligen flytta in på "riktigt" här, hans lägenhet på Vildanden är ganska sunkigt med ett riktigt äckligt kök och vi väntar nu på att få en tvåa som vi kan flytta in tillsammans i. För övrigt kommer jag hem till Linköping nästa helg och ser jättemycket fram mot att träffa alla igen. So long.

Jag med kavaljer på Nollegasque
Jag och min bordskavaljer på Nollegasquen

Felle och Gabbi
Jag och Gabbi från min nollegrupp skålar

M-cykeln
M-cykeln

Vi på cykeln

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som att du har haft en najs nollning. Mindre najs med ögat... vi ses nästa helg! jag kommer på lördagen nån gång, kör sista minuten-tåg så vi får se när det blir. (kommer t Lund fredag kväll)
ciao!

2007-09-14 @ 16:05:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0