Back on track.

Nu har ögoninflammationen äntligen börjat ge med sig och jag kan använda linser igen. Halleluja, vilken befrielse att kunna se normalt igen efter att ha famlat en vecka i blindo. Nu uppskattar jag verkligen mina ögon och njuter av att utan svårigheter kunna läsa matteuppgifterna i boken. Det var förvånansvärt kul att vara tillbaka i skolan, matteföreläsningen gick som en dans och jag är riktigt pepp på att börja ta igen det jag har missat.

Njuter gör jag också av mitt internet, min dator, mitt fynd-headset (29:90 på biltema) som gör att jag kan prata gratis med min Barcelona-syster, att på schemat upptäcka att jag är ledig i fem dagar vecka 42, att ha kylen full av mat igen och en pojkvän som bara blir mer och mer intresserad av bak- och matlagning samt att jag återigen slipper bo på två ställen och aldrig är ensam om natten.

Nu ska bara halsontet släppa, matteprovet gå som det ska och AFb-kön minska snabbt så är allt kanon.

För övrigt fick jag godkänt på deltentan jag gjorde med starkt reducerad syn, och det är värt att uppmärksammans. Tjo. Firade den med en riktigt slapp (bra) helg, Johans föräldrar var här och vi strosade runt på stan, åt jättefin middag på en lika fin restaurang, bar flyttlådor, besökte Lunds Botaniska Trädgård (hoppas du är stolt pappa...), fikade mycket, åkte till Malmö och schoppade badrumssaker samt lärde oss hur tidigt restaurangers kök stänger. Igår kväll tillbringade jag några timmar med att prata i telefon/skypa medan Johan gjorde ett storkok köttfärssås, och somnade därefter till Kalle och Chokladfabriken.

Nu ska jag göra två liter te och lära mig hyperbelns kurva.


Kommentarer
Postat av: siz

Haha, så gick det när du skulle laga mat till Johan... du prata i telefon o han fick sköta köttfärssåsen... det är bra, de ska hållas kort..=) Ses snart!

2007-09-18 @ 09:14:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0