W200i och en härlig helg.

Felles nya mobil

Det här är en Sony Ericsson W200i.

Den är lite mindre, lite billigare, lite snyggare och lite mer high-tek än min gamla. (Det får plats mer än än hundra nummer i telefonboken och fler än femton sms i inkorgen). Den är inte alldeles ny, men den får duga.

Måndagar är inga roliga dagar. Jag blir alltid sen på morgonen. Det var ett tjockt lager frost på min cykelsadel och växlarna var helt frusna. Vi hade två analysövningar på samma dag. Helt omöjligt att inte halka ungefär en övning efter. Dessutom känns det som att uppgifterna bara blir svårare och svårare. Och jag var inte speciellt bra på differentialekvationer på gymnasiet, jag har inte direkt blivit bättre sen dess. Men det ska gå. Jag har motivationen och jag tänker kunna njuta helt och fullt av mitt jullov, dvs. klara tentorna och dessutom vara helt nöjd med betyget.

Helgen var precis så bra som jag hoppades på. Som sagt var det bastu och poker och öl hos Johan N i fredags, med en massa linköpingsbor, och jag vann pokern. Eller okej, jag och min Johan delade potten när vi inte orkade spela seriöst i finalomgången längre, men ändå. Vi gick plus. I lördags var det Novalund och jag blev lite besviken. Inte så stort och häftigt som jag hade hoppats, inga överdrivet roliga affärer, men jag köpte en mobil och var ganska nöjd med det. Den är hel, än så länge. =P

Så var det fest hos Sqört i lördags kväll och ganska mycket röj, mycket folk, mycket dricka, mycket roliga bilder och därefter utgång på Lunds där jag hittade Johan och Folle. Var kvar tills det stängde och gick sedan hem till Klosterängen då både jag och Johan varit smarta nog att ta oss in till stan på andra sätt än med cykel. (De senaste veckorna har det varje måndag kommit minst en maskinare till föreläsningen med ett varierande antal stygn i ansiktet. Förklaring: "Jag ramlade på cykeln i lördags...") Vi kom således hem ganska sent, käkade fyllekäk och sov länge, länge.

Söndag. Igår. Ja, inte blev det mycket gjort, men sådana dagar behövs också ibland. Vila ut ordentligen. Se på film. Käkade taco hos Krisse på kvällen, åter med massa Linköpingsfolk, och såg på film och myste med katten som bodde hos dem. (Hur söt som helst, nu funderar jag och min Johan på att skaffa en likadan till vår tvåa :P). Segeheten försvann aldrig riktigt, så det blev en tidig kväll. Och så blev det måndag. Tillbaka där jag började. Och jag  har inte skrivit något vettigt egentligen, ville mest lägga upp en bild på min telefon, men så var det i alla fall. Livet i Lund rullar vidare, veckorna rusar på, jag längtar fortfarande efter den ännu obokade semsterresan på jullovet, och efter en stor, fräsch tvåa att flytta in i tillsammans med den finaste.

Nu ska jag handla. Och laga mat. Och plugga. Livet som student är inte alltid en fest. (Men närapå).

Kommentarer
Postat av: Perry

Nu ska vi se differentialekv... ne jag kan inte säga det ens en gång... nu ska jag återgå till att funderade på vilket hemmabiosystem jag ska köpa :D tjingeling!

2007-11-12 @ 22:37:27
Postat av: L

Jag gladjs med dig at mobilen och allt annat lyckat i helgen!! Men som sagt var, klaga inte for mkt pa skolan, finns alltid nan som har varre...(ex jag da...) Jag gar 8-7 mandagar och 10-7 tisdagar, inte helt klockrent... och har lab pa fredagkvallar 4 timmar fran 5 till 9. De ar galna i Spanien... klockan 9 en fredagkvall i Lund ar man ju redan pa stupfull o pa vag till en nation (nastan). Ska forsoka byta till morgongruppen...PK

2007-11-13 @ 14:31:33
Postat av: L

nej nu är jag trött på att se din mobil varje gång jag loggar in här! dags för ett nytt inlägg tycker jag!! PK

2007-11-28 @ 17:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0