Tomtefest och Thailand.

Nu har tiden försvunnit sådär igen och jag ligger efter med bloggandet. Alldeles för mycket att göra, men det är inget att skylla på. Inte känt mig motiverad att skriva helt enkelt. Omöjligt att inte dras ner i höstmörkret och rusket, för mycket plugg och inget att se fram emot. Förrän nu.

Jag och Johan har letat hur mycket som helst efter en resa på jullovet, två veckor till något varmt och häftigt ställe (läs: utanför Europa) kändes inte som speciellt höga krav, men visade sig vara väldigt svårt att hitta. Till ett rimligt pris då alltså, finns ju gott om resor för miljonärer.

Så i förrgår åkte vi ner till stan och fick napp i första resebyrån vi besökte. Ving hade sista minuten-resor i skyltfönstret och understa raden lyste upp hela gatan: Phuket, Thailand - 5999 kr. Vi gick in och bokade, och nu är resan även betald. Den tredje januari sticker vi till Thailand och planerar även att besöka Kuala Lumpur och Perhentian Island i Malaysia. Enda nackdelen med semestern är att vi missar första veckan i skolan nästa termin, men det är det värt!  Jag och min Johan på en vit sandstrand med turkost vatten är en bild som kan få mig att orka med det mesta :). JAG LÄNGTAR!

Inte hänt överdrivet mycket annars. Igår lagade vi lasagne hos Krisse och spelade frågespel, det var gott och gick bra. (Folk visste inte att Gunder Hägg är den svenske löpare som satt 15 världsrekord, hur kan man inte veta det?). En hel del film de senaste veckorna, Johan har köpt Bond-boxen med tjugo filmer så vi har ca fyrtio timmar framför oss. Fortfarande långa dagar i skolan, och jag är duktig, inte missat en enda föreläsning eller övning, och gjort i stort sett alla uppgifter.

I torsdags bjöd vi våra faddrar på sittning på Lunds nation, som tack för nollningen, och det var riktigt riktigt lyckad. Sittningen kostade 80 pix och då ingår inträde (50 kr) och käk (30 kr) med trerätters. Hjorten var utsökt, alla var fulla, vi hann med både förfest och mellanfest och många shots, dansgolvet var hett och jag käkade fyllekebab på torget, schysst utekväll! Fredagen var lugn med "The spy who loved me" och äggmackor, och lördagen var det fest igen. Temat var "Pimps and hoes meet Christmas - Santa goes kinky" och vi var ganska snygga. Förfest hos Gabbi, därefter "sittning" i M-caféet med taco och mycket sång, sedan mellanfest hos Gabbi och slutligen hamnade vi på Lunds (i våra utstyrslar). Dans till stängning, ytterligare en fin utekväll!

Nu blir det inte fest förrän efter tentorna (men då blir det desto mer :P)

Och jag har äntligen köpt Harry Potter på svenska, dock inte hunnit läsa den än. Jag vet att jag inte kommer kunna lägga den ifrån mig när jag väl börjat, så det är lika bra att vänta tills jag har tid för sträckläsning :).

Två veckor kvar - sedan har jag förhoppningsvis klarat tre tentor och kan ha jullov med gott samvete. Ser verkligen fram emot en vecka med fika, julschopping, skridskoåkning, biljardspel, massage, bastubad, simhallen och allmänt socialt häng!

Dags att bege sig tillbaka till skolan för dagens matlab-föreläsning med tysken. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Jerry Perry

Wii she´s blogging again!! :D men du när började shopping stavas sch? Nu är ju du den smarta av oss, jag vet, men jag vart lite nyfiken bara....

Kramar!!

2007-12-02 @ 17:35:19
Postat av: Linn

Grattis till KL o Malaysia! Ska bli kul att ses till jul. Längtar ganska mkt nu efter att ha varit hemma första advent. PK

2007-12-02 @ 18:34:33
Postat av: Anonym

Står still med bloggen igen i tentatider märker jag... Lycka till på de resterande två o ses snart! PK

2007-12-10 @ 20:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0