Tentor och hårt schema

Ja, jag vet. Jag är inget vidare på att uppdatera min blogg. Finns en rad olika bortförklaringar till detta, men jag kan sammanfatta dem i att jag helt enkelt inte har haft tid, inte har känt mig motiverad samt att det händer inte överdrivet mycket här nere i Skåne.

Vi är nu inne i läsperiod två, vilken har visat sig vara betydligt tuffare än den första. Jag läser två mattekurser parallellt (Endim. Analys del B2 samt Linjär Algebra) och har lektioner fram till klockan fem alla dagar utan fredagar då jag får gå hem redan vid tre. Dessutom är matten svårare och våra föreläsare verkar vara fast beslutna vid att det viktigaste är inte att vi elever lär oss något, utan att vi hinner klart med kursen före alla andra. De går igenom allt svårare formler i ett rasande tempo och det gäller att jobba hårt för att inte halka efter. Med andra ord hinns inte mycekt annat med än att äta, plugga och sova.

Det positiva med detta är dock att när vi väl har haft vår sista tenta för terminen (den 14e december) har vi en månads jullov och ingenting att plugga eftersom vi börjar med helt nya kurser i vår. Dessutom ser vårens schema mycket ljusare ut, så det är bara att kämpa på nu så kommer belöningen i form av en lång ledighet följt av en lättsammare nästaperiod.

Tentor var det också ja. Resultatet på de båda jag skrev har nu kommit upp, och jag får nog säga att jag är relativt nöjd. Fick 5.0 på tentan i CAD (dock bara en fyra i betyg i ritteknik sammanlagt) och 3.5 på analystentan. Det senare är jag inte helt nöjd med, men eftersom kursen fortsätter även i denna period har jag chans att höja betyget om jag lyckas bättre på nästa tenta. Om man även ser till att det bara var 40% av eleverna på M som ens klarade tentan, så kanske jag inte ska vara alltför besviken. Skönt ändå att ha klarat tentorna och slipper gå utan studiebidrag nästa år :)

Det var mycket skola och mycket matte och mycket betyg, så vad händer annars då? Tja, det lider mot ett kallare klimat, regnar lite då och då, ser ut som stryk i vår lägenhet (vi planerar att städa....snart), jag har fått Robbans kompis som övningsledare i analys och en tysk som heter Führer i algebra, min älskade 3310 har nu nått slutet på sin resa och är färdig för soptippen (jag "råkade" tappa den i golvet på en förfest när jag skulle visa hur otroligt hållbar den var, och den höll inte....) så jag överväger att faktiskt köpa en ny mobil, festerna fortsätter och jag har nu koll på de flesta nationer i lund. Sen går jag och hoppas lite då och då på att någon ska ta vägarna förbi Skåne och titta in (host, Erik) eller att jag ska vinna några miljoner på lotto köpa en ö i Karibien.

Nu är det dags igen. Att gå till skolan alltså. Ta tag i den här partialbråksuppdelningen så att jag kan integrera lite mer. Ska försöka skriva lite oftare i fortsättningen, men tro inte på vad jag säger, det är inte nödvändigtvis sant. So long.

Kommentarer
Postat av: Erik

Jag har hört att nationalmuseum betala stora stantar för antika föremål. Kanske kvarlevorna av din kära 3310 borde hamna där istället för på soptippen! Vad blir det nu för mobil undrar den teknikgalne :)

Sköt om dig!

//Erik

2007-11-02 @ 11:23:46
Postat av: LInn

Kul att läsa om ditt liv igen. Fuhrer i Algebra, är det Claus? Kämpa på ett tag till. jag kommer gärna o hälsar på i Karibien!
//your siz

2007-11-02 @ 22:56:52
Postat av: Perry

Noooooooo!!! 3310n must live on! laga den ffs :D
Jag vart nästan lite yr nu när jag såg att den här bloggen var uppdaterad
Skojig läsning också men synd på luren :/
Du får ha det bäst i fiendeland!

Ha det bäst!

/Perry

2007-11-04 @ 18:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0